Bogdan Florea, brand manager la Volkswagen autoturisme: Internetul schimbă modelul de business în auto

Autor: Bogdan Alecu 23.08.2018

♦ Piaţa românească este deschisă către configurarea sau rezervarea online a unei maşini, dar pentru vânzări de maşini online este nevoie de o nouă legislaţie.



Internetul schimbă încet dar sigur piaţa auto locală, iar dacă până în 2017 doar de Black Friday puteau fi rezervate maşini online, începând cu finalul anului trecut Dacia a permis înregistrarea unui avans pentru noul Duster, iar în acest an Volkswagen a deschis lista de precomenzi pentru noul Touareg pe pagina locală de internet.

„Din primele 200 de comenzi pentru noul Touareg, 150 au fost exclusiv online. Piaţa românească este deschisă spre configurarea online a maşinilor şi spre rezervarea lor. Dar pentru moment maşinile nu pot fi vândute exclusiv online deoarece comerţul pe internet este reglementat prin lege şi în 15 zile clientul poate returna produsul fără nicio explicaţie. Practic legislaţia permite în formula actuală închirierea unei maşini fără niciun cost în cazul în care s-ar permite achiziţia online“, explică Bogdan Florea, brand manager la Volkswagen autoturisme în cadrul Porsche România. El a subliniat că în cazul rezervărilor online pentru Touareg, doar două persoane s-au retras, însă motivul a fost că au dorit altă configuraţie decât cea oferită pe pagina de internet.