Dezvoltatorii de soft şi furnizorii de conţinut se revoltă împotriva taxelor prea mari ale Google şi Apple

Autor: Adrian Seceleanu 23.08.2018

Magazinele de aplicaţii ale Apple şi Google, care au fost lansate în 2008, şi care au conectat milioane de dezvoltatori cu utilizatorii finali, contribuind la explozia aşa numitei economii a aplicaţiilor mobile - o piaţă de 82 mld. dolari în 2017, sunt ameninţate de o revoltă „în creştere” a companiilor care consideră că taxele de 30% din venituri percepute de cei doi giganţi sunt prea mari, scrie Bloomberg. 

Revolta a început în 2015 şi a crescut în intensitate an de an, cea mai recentă mişcare de impact fiind cea a Netflix, cea mai mare platformă video la cerere din lume, care a anunţat că testează o metodă prin care clienţii să nu mai achite abonamentele lunare prin sistemul de plăţi al Apple.

La abonamentele cu plată lunară giganţii hi-tech au redus nivelul comisioanelor la 15% în urmă cu doi ani. O altă mutare de impact a fost cea a Epic Games, dezvoltator al jocului Fortnite, care a decis să sară peste Google, pierderile gigantului online fiind estimate la 50 mil. $.