ZF Live. Nicoleta Sacu fondator Sacu Design: Comparativ cu străinii care vor produse creative, românii cer produse standardizate şi se axează foarte mult pe costuri

Autor: Alexandra Cepăreanu 23.08.2018
Cred că secretul care stă la baza producţiei publicitare în 2018 este o segmentare foarte clară a clienţilor pe care vrem îi abordăm.

Companiile de producţie publicitară din România încearcă să cuprindă cât mai multe tehnici de tipar, în timp ce companiile din afară care activează în acest domeniu încearcă să se axeze pe o anume tehnică de tipar şi să colaboreze sub forma unor parteneriate cu alte companii nişate, a spus Nicoleta Sacu fondator Sacu Design, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Cei mai importanţi clienţi şi furnizori ai noştri activează în acelaşi domeniu ca noi. Eu nu consider că o companie de producţie publicitară exclude pe altele din acelaşi domeniu. În România, oamenii de business încearcă să îşi facă produsele foarte standardizate. Nu pun preţ pe vizibilitatea fizică, iar în momentul în care sunt nevoiţi o fac, dar apelează la multe compromisuri”, a spus Nicoleta Sacu.

Compania de producţie publicitară Sacu Design a fost înfiinţată în 2006 de către antreprenoarea Nicoleta Sacu, care înainte să deschidă acest business a fost economist şi manager financiar în cadrul companiei de producţie publicitară Expres Printing.

„Lucrând în acelaşi domeniu am intrat pe piaţa antreprenoriatului cu câteva sfaturi şi trucuri pe care le învăţasem. Eu sunt economist la bază, iar înainte de a înfiinţa Sacu Design am făcut previziuni pentru a găsi soluţii de sustenabilitate pe termen lung.”

Businessul a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 250.000 de euro, cu o marjă de profit de aproximativ 13%, a adăugat fondatoarea.

Cel mai bun an al companiei, din punct de vedere al profitului şi a cifrei de afaceri, a fost anul 2013-2014, când Sacu Design a înregistrat o cifră de afaceri de 300.000 de euro, cu 20% mai mare decât cea din 2017.

„În 2013 am avut o marjă de profit între 25-30%. Am avut fluctuaţii mari, dar în general producţia publicitară nu este predictibilă. ”

Ea a spus că în ultimii ani marjele de profit au scăzut din cauză că toate costurile materiilor prime au crescut exagerat şi din cauză că pe piaţa de producţie publicitară există o concurenţă mare, preţul final către cumpărător a fost într-o continuă scădere.

 „O altă problemă este că românii şi-au dezvoltat o cultură bazată pe cost, în timp ce oamenii din afară se axează pe soluţii inovatoare şi creative. Noi încercăm să identificăm nevoile clientului şi să le oferim produse unice.”

Nicoleta Sacu a spus că una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă este cea a recuperărilor de creanţe. Cum pe piaţa locală sunt foarte puţini furnizori de materii prime, precum trei furnizori de hârtie, există o discrepanţă între data la care trebuie să plătească furnizorul şi data scadentă la care trebuie să primească banii de la clienţi.

„Toată lumea cere scadenţe foarte mari. Astfel, am deschis o linie de credit de 100.000 de euro şi una de 30.000 de euro cu care finanţăm proiectele curente.”

Ea a adăugat că în 2018, piaţa producţiei publicitare este definită de un mix între soluţii creative şi inovatoare şi colaborarea între companiile din domeniu.