Intersport: Anul a început binişor, dar nu mai vedem creşterile de două cifre din anii trecuţi

Autor: Cristina Roşca 30.08.2018

Retailerul de echipamente sportive Intersport, unul dintre cei mai puternici jucători de pe această piaţă, şi-a majorat businessul în primele luni din acest an cu 6%, ritmul fiind la jumătate faţă de cel de anul trecut.

„Anul a început binişor, însă nu mai sunt creşterile din anii trecuţi. Aveam creşteri de doi digiţi (peste 10% - n.red.), pe când acum avansul este la 6%“, explică Antoniu Niţuleasa, executivul român care conduce businessul.

Intersport a obţinut afaceri de circa 180 mil. lei anul trecut, plus 12%. În ultimii doi ani cifra de afaceri s-a majorat cu un sfert.

Lanţul de magazine de echipamente sportive Intersport, venit pe piaţa locală acum circa 15 ani, deţine o reţea de 29 de magazine şi vrea să termine anul cu 31 de unităţi după două deschideri, o închidere şi cel puţin o remodelare.

Inaugurările vor avea loc începând cu luna septembrie când se vor deschide trei magazine, primul urmând a fi cel din Iulius Mall Iaşi.

„Intersport va mai deschide de asemenea până la finalul anului noi magazine în Sibiu (centrul comercial al sud-africanilor de la NEPI-Rockcastle) şi în Satu Mare.“

Piaţa echipamentelor sportive, evaluată la 550-600 mil. euro, este împărţită de jucătorii specializaţi - Hervis, Intersport şi Decathlon - cu magazinele monobrand - Adidas, Nike -, cu onlinerii şi cu lanţurile de hipermarketuri.

Consumul a revenit pe creştere deja de aproape trei ani, iar vânzările de bunuri nealimentare reprezintă unul dintre motoarele principale. Această dezvoltare a consumului, precum şi faptul că tot mai mulţi români au început să practice sport, după modelul deja consacrat în Occident, au dus la dezvoltarea pieţei de echipamente sportive.