Piaţa bunurilor de larg consum a crescut cu 8,4% în S1/2018 faţă de aceeaşi perioadă din 2017

Autor: Roxana Rosu 31.08.2018

„Familiile din România au achiziţionat mai des bunuri de larg consum pentru acasă şi au plătit cu aproape 5% mai mult la o vizită în magazin.“



Piaţa bunurilor de larg consum, estimată de ZF la 17-18 mld. euro anual, a crescut în prima jumătate a acestui an cu 8,4% în comparaţie cu perioada similară din 2017, avans determinat atât de inflaţie (+4%, dublu faţă de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât şi de majorarea volumelor cumpărate, arată o analiză realizată de GfK Consumer Panel.

Datele de la INS arată că în primele şase luni cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (bunuri alimentare, nealimentare şi carburanţi) s-a majorat cu 6,5%. Spre deosebire de INS, indicatorul GfK nu ia în calcul consumul de carburanţi, o piaţă de 10 mld. euro.