Există viaţă după insolvenţă: businessurile româneşti Jolidon, Ambient şi Carpatair sunt în creştere, deşi sunt în reorganizare

Autor: Cristina Roşca 07.09.2018

Doar 2% din totalul companiilor care intră în insolvenţă se reorganizează cu succes, iar în acest context majoritatea locurilor de muncă din aceste companii sunt pierdute definitiv.

Însă, se pare că există viaţă şi după insolvenţă pentru unele firme româneşti, iar câteva exemple sunt producătorul de lenjerie Jolidon, retailerul de bricolaj Ambient şi compania aerienă Carpatair, ale căror businessuri sunt pe un trend ascendent.

Producătorul de lenjerie intimă Jolidon se află în reorganizare, iar acest lucru se vede în cifre, afacerile sunt pe plus, dar angajaţii sunt mai puţini. Producătorul şi retailerul local Jolidon a terminat anul 2017 cu afaceri de aproape 64 mil. lei, în urcare cu 6,7% faţă de 2016.

Pe de altă parte, businessul retailerului de bricolaj Ambient a revenit pe un trend ascendent anul trecut, cu un plus de aproape 5% după ce scăzuse în 2016 cu 40%, la 135 mil. lei.

Un alt exemplu este compania aeriană Carpatair, care a renunţat la zborurile de linie şi pariază pe cele charter. Astfel, compania a avut în ultimii trei ani creşteri ale cifrei de afaceri.

În 2017, Carpatair a avut o cifră de afaceri de 86,6 milioane de lei , în creştere cu 26% faţă de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe.