Patru din primii zece jucători din piaţa de distribuţie au dispărut în ultimii 10 ani. Top Brands Distribution a fost cel mai mare faliment
Piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum, evaluată la peste 10 mld. lei, a pierdut în ultimii zece ani patru dintre primii zece jucători, arată o analiză a ZF pe baza datelor din anuarele Cei mai mari jucători din economie.
Unul dintre cele mai mari falimente din sector a fost cel al Top Brands Distribution, care era în urmă cu un deceniu unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă. Compania şi-a cerut singură insolvenţa deoarece a rămas fără contractul cu producătorul de ţigări Philip Morris, singurul client al companiei. Wael el Ghadban, şeful companiei, spunea în 2014 pentru ZF că vrea să găsească clienţi noi, dar dacă acest lucru nu se va întâmpla, nu exclude posibilitatea falimentului.
Top Brands Distribution a fost înfiinţată în 1998, iar primul client a fost chiar Philip Morris. Pe listă s-au mai adăugat fosta Kraft Foods (în prezent Mondelez România) sau Doncafe. În ultimii ani portofoliul s-a schimbat, iar Philip Morris a rămas singurul client. Philip Morris a încheiat ulterior un contract pentru distribuţia ţigărilor cu Interbrands, liderul pieţei de distribuţie de bunuri de larg consum.