Patru din primii zece jucători din piaţa de distribuţie au dispărut în ultimii 10 ani. Top Brands Distribution a fost cel mai mare faliment

Autor: Mădălina Dediu Panaete 17.09.2018

Piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum, eva­luată la peste 10 mld. lei, a pierdut în ultimii zece ani patru dintre primii zece jucători, arată o analiză a ZF pe baza datelor din anuarele Cei mai mari jucători din economie.

Unul dintre cele mai mari falimente din sector a fost cel al Top Brands Distribution, care era în urmă cu un deceniu unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă. Compania şi-a cerut singură insolvenţa deoarece a rămas fără contractul cu producătorul de ţigări Philip Morris, singurul client al companiei. Wael el Ghadban, şeful com­pa­niei, spunea în 2014 pentru ZF că vrea să găsească clienţi noi, dar dacă acest lucru nu se va întâmpla, nu exclude posibilitatea falimentului. 

Top Brands Distri­bu­tion a fost înfiinţată în 1998, iar primul client a fost chiar Philip Morris. Pe listă s-au mai adău­gat fosta Kraft Foods (în prezent Mondelez Româ­nia) sau Doncafe. În ultimii ani portofoliul s-a schimbat, iar Philip Morris a rămas singurul client. Philip Morris a încheiat ulterior un contract pentru distribuţia ţigărilor cu Inter­brands, liderul pieţei de distribuţie de bunuri de larg con­sum.