Presiunea infrastructurii rutiere din România: 6 milioane de maşini se bat pe 763 km de autostradă şi 34.900 km de drum modernizat pentru trafic greu. În Bucureşti numărul maşinilor a urcat la peste un milion, dintre care mai mult de jumătate sunt mai vechi de 10 ani

Autor: Bogdan Alecu 25.09.2018

Traficul rutier pe cele mai importante rute, în special pe cele care traversează munţii Carpaţi între provinciile istorice a crescut semnificativ în ultimii ani, timp în care guvernul român nu a realizat nicio investiţie semnificativă pentru a reduce presiunea pe infrastructura rutieră. Singurele investiţii realizate au fost pe Valea Oltului, unde pe câţiva kilometri s-a extins drumul de la două la trei benzi. De partea cealaltă, pe Valea Prahovei, până acum s-au enunţat numai anunţuri şi intenţii.

Creşterea economică şi a salariilor s-a materializat în ultimii ani printr-o creştere puternică a parcului auto naţional. Per total, numărul maşinilor înmatriculate în România a ajuns la finalul anului trecut la aproape 6 milioane de unităţi, astfel încât densitatea maşinilor pe piaţa locală a ajuns la aproape 300 de maşini la mia de locuitori, fiind însă în continuare sub Bulgaria, care are 330 de maşini la mia de locuitori.

În Bucureşti numărul maşinilor a urcat la peste un milion, iar din acest total aproape 600.000 sunt maşini mai vechi de zece ani, acestea punând în pericol sănătatea locuitorilor şi siguranţa traficului.

La sfârşitul anului trecut, lungimea totală a autostrăzilor a fost de 763 de kilometri, în creştere cu 16 kilometri faţă de totalul din 2017, care fusese de 747 de kilometri, reiese din datele transmise miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).