Patru luni de la „Şocul GDPR“: Numărul de plângeri şi sesizări transmise Autorităţii de protecţie a datelor personale a explodat

Autor: Adrian Seceleanu 27.09.2018

Autoritatea a primit doar puţin peste 5.000 de notificări de la firme privind desemnarea unui ofiţer de protecţie a datelor. Câteva zeci de investigaţii privind incidente de securitate cu impact asupra datelor personale sunt în curs.



Numărul de plângeri şi de sesi­zări privind posibile încăl­cări ale drepturilor privind pro­tec­ţia datelor personale a ex­plo­dat în primele patru luni care au trecut de la 25 mai 2018, momentul în care noua legislaţie europeană - cu pre­vederi şi sancţiuni mult mai dure privind pro­tecţia acestor informaţii  (General Data Pro­tection Regulation-GDPR) - a intrat în vi­goare, iar Autoritatea care supraveghează respectarea acestor norme are câteva zeci de investigaţii în curs.

„Începând cu data de 25 mai 2018 (în doar 4 luni), Autoritatea de supraveghere a primit un total de 1.643 plângeri şi 102 sesizări, ceea ce reprezintă o creştere sem­ni­fi­cativă faţă de anul 2017, când s-au înre­gistrat în total 3.543 plângeri şi 191 sesi­zări“, a precizat pentru ZF Alina Săvoiu, şefa bi­roului juridic şi de comunicare al Auto­ri­tăţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

Pe lângă creşterea explozivă a nu­mă­ru­lui de sesizări şi de plângeri, Autoritatea s-a confruntat şi cu o cerere mai mare de in­for­maţii şi de clarificări de la companii în le­gă­tură cu regulamentul, ceea ce arată că gradul de conştientizare este unul destul de ridicat. Începând cu data de 25 mai 2018, s-a cons­ta­tat o creştere semnificativă a numărului de plân­geri şi solicitări de puncte de vedere refe­ritoare la prelucrarea datelor cu caracter per­sonal în contextul dispoziţiilor Re­gu­la­men­tului 2016/679, ceea ce demonstrează creş­terea gradului de conştientizare a noilor reguli de prelucrare a datelor cu caracter personal“.