Patru luni de la „Şocul GDPR“: Numărul de plângeri şi sesizări transmise Autorităţii de protecţie a datelor personale a explodat
Autoritatea a primit doar puţin peste 5.000 de notificări de la firme privind desemnarea unui ofiţer de protecţie a datelor. Câteva zeci de investigaţii privind incidente de securitate cu impact asupra datelor personale sunt în curs.
Numărul de plângeri şi de sesizări privind posibile încălcări ale drepturilor privind protecţia datelor personale a explodat în primele patru luni care au trecut de la 25 mai 2018, momentul în care noua legislaţie europeană - cu prevederi şi sancţiuni mult mai dure privind protecţia acestor informaţii (General Data Protection Regulation-GDPR) - a intrat în vigoare, iar Autoritatea care supraveghează respectarea acestor norme are câteva zeci de investigaţii în curs.
„Începând cu data de 25 mai 2018 (în doar 4 luni), Autoritatea de supraveghere a primit un total de 1.643 plângeri şi 102 sesizări, ceea ce reprezintă o creştere semnificativă faţă de anul 2017, când s-au înregistrat în total 3.543 plângeri şi 191 sesizări“, a precizat pentru ZF Alina Săvoiu, şefa biroului juridic şi de comunicare al Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
Pe lângă creşterea explozivă a numărului de sesizări şi de plângeri, Autoritatea s-a confruntat şi cu o cerere mai mare de informaţii şi de clarificări de la companii în legătură cu regulamentul, ceea ce arată că gradul de conştientizare este unul destul de ridicat. Începând cu data de 25 mai 2018, s-a constatat o creştere semnificativă a numărului de plângeri şi solicitări de puncte de vedere referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal în contextul dispoziţiilor Regulamentului 2016/679, ceea ce demonstrează creşterea gradului de conştientizare a noilor reguli de prelucrare a datelor cu caracter personal“.