(P) Despre posturile TV tematice, într-un interviu cu Levente Málnay - SVP AMC Networks – Europa Centrală şi de Nord

Autor: Publicitate 02.10.2018

Levente Málnay este responsabil de managementul celor 16 brand-uri din portfoliul regional AMCNI. Absolvent de Harvard, şi-a început cariera ca freelancer sportiv pentru Televiziunea de Stat Maghiară şi a mai lucrat printe altele la HBO şi MTV. 



Pe ce se concentrează AMC anul acesta, în România?

Levente Malnay: Extrem de competitiva piaţă TV oferă din ce în ce mai mult conţinut premium, exact ceea ce defineşte succesul AMC de 10 ani încoace. AMC a însemnat întotdeauna conţinut de calitate, care a spart barierele genului (vezi „Mad Men”, „Breaking Bad”). Explozia rapidă a producţiilor TV a crescut valoarea ideilor unice şi vocilor creative. Noi ne axăm pe crearea de conţinut original, produs de propriul studio (AMC Studios). În 2018, pe AMC România vedem 9 seriale în premieră, majoritatea producţii proprii apreciate de critici, premiate, cu subiecte interesante, ca „Fear the Walking Dead”, „The Terror”, „Humans”, „Into the Badlands”, „Hap & Leonard”. Dar avem şi serii-documentar: „Istoria secretă a benzilor desenate” (în primăvară) şi „James Cameron: Povestea ştiinţifico-fantasticului” (în vară).

Ce alte noutăţi pregătiţi pe final de an, pe AMC?

Vom difuza, în premieră, serialul „Stan Against Evil”, o comedie de groază apreciată de critici. Pentru 2019, pregătim sezonul 2 din „The Terror”, serial extrem de bine primit de fani şi critici. A doua serie va fi plasată în Al Doilea Război Mondial şi se va axa pe un spirit ameninţător,care bântuie o comunitate japonezo-americană, din California de Sud până în Pacific.

Cum au arătat cifrele de audienţă pentru AMC România până acum, în 2018?

Primele 6 luni au fost interesante şi pline de provocări. Investiţia continuă în posturile de filme AMC şi Filmcafe a dat roade: ne-a crescut cu 60% cota de portofoliu de film din România, în rândul adulţilor de 18 – 49 de ani. Asta se explică prin îmbunătăţirea substanţială a bibliotecii de filme (am introdus lunar, pe ambele posturi, conţinut premium). Avem contracte cu cele mai mari companii internaţionale (Warner Bros., 20th Century Fox, Sony Pictures, Universal Studios) şi cu distribuitorii europeni (pentru producţii italiene şi franţuzeşti). În 2018, avem în jur de 300 de titluri noi, printre care seria „Harry Potter”, „Totul despre băieţi”, „Dosarele X”, „Poliţist de grădiniţă” şi „Epoca de gheaţă”.

Majoritatea telespectatorilor ştiu acum ce înseamnă brand-urile AMC şi Filmcafe şi la ce se pot aştepta de la ele. Ştiu că AMC lansează numeroase seriale originale concomitent cu premiera americană, de exemplu. În fiecare an ne promovăm conţinutul cinematografic al AMC şi chiar acum pornim campania de toamnă axată pe diversitatea conţinutului nostru.

La ce ne putem aştepta pentru posturile de desene animate din portofoliul AMCNI?

Şi pentru acestea, strategia noastră este să mizăm pe conţinut nou, în România: şi pe Minimax,  şi pe JimJam avem lunar seriale animate şi formate pentru preşcoalari în premieră. La finalul anului trecut, biblioteca Minimax s-a îmbogăţit cu aproximativ 700 de episoade noi-nouţe, printre ele numărându-se şi populare titluri DreamWorks, ca: „Trăiască regele Julien!”, „Peripeţiile Motanului Încălţat”, „Turbo F.A.S.T.”, „Trolii – Petrecerea continuă” şi „Acasă – Aventuri cu Tip şi Oh”. În plus, am dat şi filme noi cu Barbie.

Ne mândrim şi cu JimJam, care are un nou design de brand, din vara aceasta, menit să reflecte conţinutul de programe, care îmbină joaca şi educaţia. De la începutul anului, în grilă au fost introduse treptat noi seriale animate educaţionale, centrate pe ideea „Joacă-te & învaţă”. Astfel, copiii descoperă personaje puternice, ca Noddy, Timmy, Huckle, Tripleţii sau Thomas. Publicul-ţintă al JimJam are un portenţial enorm. Suntem mândri şi fericiţi că, prin noul look şi conţinut al postului, putem creşte performanţa acestuia.

TV Paprika ne-a obişnuit cu o producţie locală, românească, în fiecare sezon de final de an. Ce emisiune vedem în toamnă pe post?

TV Paprika se deosebeşte de alte posturi tematice similare prin formatele originale produse la nivel local. Acestea sunt indispensabile. În fiecare an investim în realizarea unei noi emisiuni pentru telespectatorii TV Paprika, găzduită de cei mai populari chefi locali: am avut emisiunea cu Antonio Passarelli (sezonul 2 din „Gusturile Italiei cu Antonio Passarelli”, în vară) şi în octombrie începe cea cu noua noastră vedetă, Patrizia Paglieri - „Ca la mama acasă – cu Patrizia Paglieri”, pentru care vom organiza şi un eveniment de lansare.

 Levente Málnay - SVP AMC Networks