Producţia Dacia va creşte peste pragul de un milion de maşini anual, în Maroc şi în România
♦ Dacia are în prezent o producţie anuală de 720.000 de maşini împărţită între Mioveni şi două uzine din Maroc ♦ „România are o şansă, dar este foarte importantă competitivitatea“ ♦ Investiţia ar putea ajunge la 1 mld. euro, potrivit estimărilor ZF.
Uzina de la Mioveni este luată în calcul de Renault pentru a majora capacitatea de producţie pentru Dacia, în condiţiile în care an de an cresc vânzările mărcii, iar uzinele actuale se apropie de capacitatea maximă.
„Ţinta noastră este să trecem de un milion de unităţi în următorii ani, dar pentru a face asta, trebuie să creştem capacitatea. Acum Piteştiul lucrează la capacitate maximă de aproape 350.000 de unităţi, Tanger lucrează la capacitate maximă tot la circa 350.000 de unităţi şi de asemenea uzina Somaca din Casablanca este tot la capacitate maximă, de circa 60.000, trebuie să creştem undeva capacitatea deoarece anul acesta ajungem la peste 700.000 de maşini Dacia“, a declarat Marc Suss, vicepreşedinte în cadrul Grupului Renault.
Creşterea vânzărilor Dacia vine şi în contextul în care la finalul anului trecut marca a venit cu cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster, iar producţia acestuia a urcat la peste 118.000 de unităţi în primele şase luni ale acestui an, în creştere cu 11% faţă de perioada similară a anului trecut.
Vicepreşedintele Grupului Renault nu a avansat detalii despre o posibilă investiţie, însă având în vedere capacitatea necesară, de peste 300.000 de maşini, se poate lua în discuţie o investiţie de cel puţin un miliard de euro.
„Decizia cu privire la unde va fi această capacitate adiţională care să ne permită depăşirea pragului de 1 milion de maşini Dacia nu a fost luată încă, dar anumiţi paşi au fost făcuţi deja“, a subliniat Marc Suss. Este pentru prima dată când un oficial Renault discută deschis despre posibilitatea de a majora capacitatea de producţie de la Mioveni. Ultimele creşteri în capacitatea uzinei au avut loc în perioada 2009 – 2010, atunci când Sandero reprezenta mai bine de jumătate din producţie, iar uzina urma să introducă prima generaţie a SUV-ului Duster.
În România principala problemă a uzinei Dacia o reprezintă infrastructura, iar lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului îngreunează atât livrarea maşinilor la export, cât şi livrarea pieselor către uzină.