Producţia Dacia va creşte peste pragul de un milion de maşini anual, în Maroc şi în România

Autor: Bogdan Alecu 03.10.2018

♦ Dacia are în prezent o producţie anuală de 720.000 de maşini împărţită între Mioveni şi două uzine din Maroc ♦ „România are o şansă, dar este foarte importantă competitivitatea“ ♦ Investiţia ar putea ajunge la 1 mld. euro, potrivit estimărilor ZF.



Uzina de la Mioveni este luată în calcul de Renault pentru a majora capacitatea de produc­ţie pentru Dacia, în condiţiile în care an de an cresc vân­zările mărcii, iar uzinele actuale se apropie de ca­pacitatea maximă.

„Ţinta noastră este să trecem de un milion de unităţi în următorii ani, dar pentru a face asta, trebuie să creştem capacitatea. Acum Piteştiul lucrează la capacitate maximă de aproa­pe 350.000 de unităţi, Tanger lucrează la capacitate maximă tot la circa 350.000 de un­ităţi şi de asemenea uzina Somaca din Casa­blan­ca este tot la capacitate maximă, de circa 60.000, trebuie să creştem undeva capacitatea deoarece anul acesta ajungem la peste 700.000 de maşini Dacia“, a declarat Marc Suss, vice­preşedinte în cadrul Grupului Renault.

Creşterea vânzărilor Dacia vine şi în contextul în care la finalul anului trecut marca a venit cu cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster, iar producţia acestuia a urcat la peste 118.000 de unităţi în primele şase luni ale acestui an, în creştere cu 11% faţă de perioada similară a anului trecut.

Vicepreşedintele Grupului Renault nu a avansat detalii despre o posibilă investiţie, însă având în vedere capacitatea necesară, de peste 300.000 de maşini, se poate lua în discuţie o investiţie de cel puţin un miliard de euro.

„Decizia cu privire la unde va fi această capacitate adiţională care să ne permită depăşirea pragului de 1 milion de maşini Dacia nu a fost luată încă, dar anumiţi paşi au fost făcuţi deja“, a subliniat Marc Suss. Este pentru prima dată când un oficial Renault discută des­chis despre posibilitatea de a majora capacitatea de producţie de la Mioveni. Ultimele creşteri în capacitatea uzinei au avut loc în perioada 2009 – 2010, atunci când Sandero reprezenta mai bine de jumătate din producţie, iar uzina urma să introducă prima generaţie a SUV-ului Duster.

În România principala problemă a uzinei Dacia o reprezintă infrastructura, iar lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului îngreunează atât livrarea maşinilor la export, cât şi livrarea pieselor către uzină.