Trenul între Gara de Nord şi Otopeni, între SF-uri (science fiction şi studiu de fezabilitate). Ministrul transporturilor promite că face în doi ani ce nu s-a făcut în zece. „Până la urmă, este vorba despre vreo 16 km de cale ferată, nu e un lucru mare“. VIDEO

Autor: Alina-Elena Vasiliu 04.10.2018

♦ Proiectul de cale ferată care ar urma să lege Gara de Nord şi aeroportul Otopeni presupune o investiţie de 90 mil. euro.



Linia ferată care ar urma să lege Gara de Nord din Bucureşti de aeroportul Otopeni va fi gata până în anul 2020, iar Ministerul Transporturilor a prezentat pentru prima dată o randare animată, prin care arată pe unde ar putea să treacă viitoarea cale ferată. Simularea grafică arată că aceasta va supratraversa Drumul Naţional 1 pe estacade şi va forma o curbă pe actualul scuar cu vegetaţie din faţa aeroportului, însă reprezentanţii CFR spun că traseul ar putea suferi modificări.

„Simularea grafică reprezintă o variantă preliminară, iar varianta finală de traseu va fi anunţată după finalizarea şi predarea de către prestator a studiului de fezabilitate“, spune Oana Brânzan, purtător de cuvânt al Companiei Naţionale de Căi Ferate.

Legătura cu trenul între Gara de Nord şi aeroportul Otopeni ar urma să fie reali­zabilă în următorii doi ani, potrivit unei declaraţii făcute de ministrul trans­por­turilor, Lucian Şova, marţi seară, într-o emisiune televizată.

„Am spus precis că, în orizontul lui 2020, vom merge cu trenul de la Gara de Nord la aeroportul Otopeni şi vă spun sincer că într-un an şi ceva se poate realiza acest lucru“, a spus Lucian Şova, citat de Mediafax.

Posibilitatea de a realiza acest proiect în următorii doi ani, exprimată de ministrul trans­porturilor, vine în contextul în care această promisiune a fost formulată şi de pre­decesorii săi în scaunul de ministru de mai multe ori în ultimii ani. Proiectul se află în faza de studiu de fezabilitate de zece ani.

În 2016 de exemplu, Sorin Buşe, mi­nistrul transporturilor de la acea vreme, spunea că legătura feroviară dintre cele două puncte va fi finalizată în primăvara lui 2018, lucru care nu s-a întâmplat.

Tot în urmă cu doi ani, ministrul de atunci spunea că o călătorie Bucureşti-Otopeni va dura 18 minute, iar preţul unui bilet întreg va fi de 3,9 lei. Linia de cale ferată care trebuie să asigure conexiunea între Gara de Nord şi aeroport presupune construirea a puţin peste 2 kilometri noi de cale ferată şi modernizarea unei căi ferate deja existente. Valoarea acestui proiect se ridică la 90 de milioane de euro.

„Până la urmă, este vorba despre vreo 16 kilometri de cale ferată, nu e un lucru mare. În mandatul meu, o să avem tren la aeroport“, a mai spus Lucian Şova, citat de Mediafax.

Miza realizării acestei linii ferate este cu atât mai mare cu cât legătura dintre Bucureşti şi Otopeni este una dintre condiţiile pe care Capitala trebuie să le respecte în contextul în care va găzdui patru meciuri din Campionatul European de Fotbal.

Cerinţa era ca, de la aeroport spre oraş, să fie asigurată şi o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră.

Planul era ca, pe ruta Bucureşti-Otopeni, să existe şi un tronson de metrou, însă tot ministrul transporturilor, Lucian Şova, spunea în august că acesta nu va fi gata până la campionatul din 2020.