Ecosistemul european al maşinilor electrice: Ungaria şi Polonia sunt în faţă, România nu are nimic

Autor: Bogdan Cojocaru 04.10.2018

Evoluţia tehnologiei, nevoia reducerii poluării în oraşe şi moda fac iminentă o revoluţie a maşinilor electrice. Producătorii auto şi guvernele diferitelor ţări se pregătesc.

Carlos Ghosn, preşedintele alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi şi reprezentantul celui mai mare investitor în pro­ducţia de maşini din România, spune că maşinile 100% elec­trice vor fi „tehnologia supremă“ din industria auto.

Pentru ambiţiile de electrificare ale Renault şi ale altor mari producători auto, fabricile de baterii sunt esenţiale.

Ungaria are două fabrici de baterii pentru maşini elec­trice, iar Polonia va avea cel mai mare astfel de centru de produc­ţie din Europa.

Anul trecut, Samsung SDI din Coreea de Sud a finalizat construirea unei fabrici de baterii electrice în Goed, Un­garia. Fabrica este capabilă să producă baterii pentru 50.000 de vehicule electrice pe an.

În noiembrie 2017, compania sud-coreeană SK Inno­va­tion a anunţat că  va construi în Ungaria o fabrică de celule pentru baterii electrice pentru constructorii auto europeni.

 Fabrica ungară a SK Innovation†va fi în principal furnizor pentru Mercedes. Jaguar va cumpăra baterii produse în Ungaria de Samsung SDI. Tot în Ungaria, Mercedes, BMW şi Audi îşi vor construi motoare sau maşini cu propulsie electrică. Toate acestea înseamnă investiţii de miliarde de euro şi sute de noi locuri de muncă. În Polonia, LG Chem şi-a construit ceea ce ar putea deveni cea mai mare fabrică de baterii pentru vehicule electrice din Europa. Uzina, în care sud-coreenii investesc peste 1,3 miliarde de euro, a creat locuri de muncă pentru 2.500 de persoane. Clientul ţintă  al LG Chem este Volkswagen.