Piaţa din România a atras aproape 400 de concepte de franciză cu afaceri cumulate de 3 mld. euro anul trecut

Autor: Cristina Roşca 05.10.2018

♦ Cea de-a doua ediţie a Forumului Investitorilor în Franciză va avea loc în Bucureşti pe 1 noiembrie şi va fi organizată de Ziarul Financiar împreună cu francize.ro.



Piaţa din România a atras 400 de concepte de franciză cu afaceri cumulate de 3 mld. euro anul trecut. KFC, McDonald’s şi Starbucks sunt trei dintre cele mai puternice branduri prezente pe plan local în sistem de franciză. Acestora li se adaugă însă alte câteva sute din domenii variate precum retail, HoReCa sau servicii.

Piaţa francizelor traversează o pe­rioa­dă de creştere susţinută în Româ­nia, mergând mână în mână cu econo­mia, cu puterea de cumpărare şi cu con­sumul privat. Astfel, principalii indi­catori ai acestei pieţe - cifra de afa­ceri cumulată a businessurilor dez­vol­tate în franciză, numărul de concepte şi nu­mărul mediu de unităţi per business - au crescut.

Cea mai mare parte a conceptelor de franciză din piaţă sunt concepte in­ter­naţionale, însă se constată o creştere şi a numărului de businessuri româ­neşti de franciză, iar o parte dintre aces­tea vor fi prezente şi la Forumul de la Bucureşti, organizat pe 1 noiembrie 2018 de Ziarul Financiar împreună cu francize.ro. Printre conceptele locale de franciză se numără cafenelele Ted’s, restaurantele Oro Toro sau spălătoriile auto JET Point.

Ziarul Financiar împreună cu francize.ro pregătesc cea de-a treia edi­ţie a Catalogului Francizelor din Româ­nia aferentă anului 2018. Acest produs va fi lansat pe pe 1 noiembrie la Bucureşti, cu ocazia celei de-a doua ediţii a Forumului Investitorilor în Franciză.