Ce vor românii de la bănci şi ce înseamnă pentru aceştia o bancă modernă: Cele mai importante trei caracteristici sunt serviciile uşor de utilizat, rapiditatea şi securitatea

Autori: Dorin Oancea , Mediafax 11.10.2018

Cele mai importante trei caracteristici pe care românii din mediul urban le asociază cu o bancă modernă sunt uşurinţa în utilizare, menţionată de 80%, urmată de rapiditate (76%) şi securitate (73%), arată un studiu iSense.     

Serviciile bancare sunt evaluate ca fiind moderne dacă nu au comisioane (69%), dacă oferă discounturi şi oferte (59%) precum şi posibilitatea de a economisi o sumă de bani la fiecare tranzacţie (51%).

Din perspectiva consumatorilor, o bancă modernă trebuie să fie tot timpul la dispoziţia clienţilor, oferind beneficii precum suport 24 din 24 (73%) şi o reţea vastă de bancomate (59%).

În ce priveşte tehnologia, aceasta are rolul de a uşura interacţiunea consumatorului cu serviciile bancare, de a-i împlini nevoile de rapiditate şi accesibilitate. De aceea, de la o bancă modernă clienţii îşi doresc o aplicaţie pentru mobil (60%), să aibă posibilitatea de a efectua plăti contactless (59%) şi de a contracta servicii online (53%), iar 47% îşi doresc să aibă opţiunea să îşi schimbe singuri setările de securitate la card (activare/dezactivare contactless, banda magnetică, schimbare pin, îngheţare card etc.).

Alte beneficii legate de tehnologie aşteptate de către consumatori de la o bancă modernă sunt posibilitatea plăţilor automate de utilităţi prin direct debit (47%), opţiunea de a realiza online schimb valutar (43%), Self-banking (42%) sau posibilitatea salvării plăţilor realizate în aplicaţie (39%).

„În opinia românilor, o bancă modernă este o bancă de care „scapi” repede – adică o bancă uşor de folosit, cu care timpul de interacţiune este folosit eficient, tehnologia ajutând în acest sens. Şi, cel mai important, toate acestea trebuie să se desfăşoare într-un climat de securitate (menţionat de 73% dintre consumatori) şi transparenţă (64%). Cu alte cuvinte, ne dorim bănci moderne, dar relaţia cu o astfel de bancă pleacă întotdeauna de la încredere”, spune Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Studiul, reprezentativ urban, a folosit răspunsurile a 990 de persoane.