Vânzările magazinului IKEA au crescut în anul financiar 2018 cu 10,6%, la 609 mil.lei; la capitolul mâncare, chifteluţele suedeze rămân preferatele românilor

Autor: Roxana Rosu 11.10.2018

IKEA România a înregistrat în  anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018) vânzări de 609,34 milioane lei, fără TVA, în creştere cu 10,6% faţă de anul anterior, magazinul din Bucureşti vânzând peste 18,6 milioane produse. 

În acest interval, peste 3,2 milioane de persoane au vizitat magazinul din Capitală, iar siteul retailerului a fost accesat de aproape 18 milioane de vizitatori unici.

„Suntem foarte bucuroşi să vedem că IKEA România continuă să fie una dintre pieţele cu cea mai rapidă creştere din Europa şi asta datorită echipei noastre dedicate din România, care a ajuns acum la aproape 1100 de angajaţi. Pe măsură ce ne apropiem de deschiderea magazinului IKEA Pallady, am continuat să investim în accesibilitatea gamei noastre pentru cât mai mulţi oameni din România prin deschiderea recentă a primelor două puncte de colectare din Timişoara şi Braşov, iar noi puncte sunt în curs de dezvoltare în alte trei oraşe,” a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.

Din totalul celor 18,6 milioane de produse IKEA care au ajuns în casele românilor, 62,4% au fost articole de mobilier şi 37,6% accesorii.

Cea mai bine vândută familie de mobilier de dormitor a fost HEMNES, cu 29.452 de bucăţi, în timp ce gama de lenjerii de pat NATTJASMIN a fost cea mai populară în categoria accesorii, cu 68.871 bucăţi vândute, iar albul a fost preferat de cei mai mulţi dintre cumpărători.

Când vine vorba de IKEA FOOD, cel mai mai bine vândute au fost chifteluţele suedeze cu peste şase milioane de bucăţi, în timp ce lungimea de 474 de km a celor aproape trei milioane de hot-dogs vânduţi ar acoperi distanţa de la Bucureşti la Constanţa dus-întors.

În anul financiar 2018, magazinul IKEA din Bucureşti a avut 1092 de angajaţi, o creştere de 57% faţă de anul financiar anterior. Vârsta medie a fost de 34 de ani.

Magazinul IKEA din zona comercială Băneasa este cel de-al 253 magazin, deschis pe data de 21 martie 2007 ca franciză locală. În martie 2010, IKEA România a devenit parte a IKEA Group, în organizaţia IKEA South-East Europe care include şi Croaţia, Slovenia şi Serbia. 

Retailerul suedez pregăteşte deschiderea celui de=al doilea magazin din ROmânia, în zona Pallady din Bucureşti, şi are în plan extinderea viitoare în  Timişoara şi Braşov. Investiţia totală în magazinul din bdul Theodor Pallady este de aproape 90 de milioane de euro (inclusiv achiziţia terenului), potrivit datelor ZF. Noul magain va fi cu 50% mai mare decât cel din Băneasa şi el mai mare magazin din Europa de Sud-Est