Unilever se angajează să îşi restrângă prezenţa din comerţul tradiţional pentru a primi acordul Concurenţei privind preluarea Betty Ice

Autor: Cristina Roşca 12.10.2018

Gigantul anglo-olandez Unilever se angajează să restrângă prezenţa brandurilor de îngheţată în chioşcurile locale pentru a primi ok-ul Concu­ren­ţei pentru preluarea Betty Ice. Unilever a preluat Betty Ice la finalul lui ianuarie 2018 într-o tranzacţie de aproape 100 de milioane de euro.

Câteva luni mai târziu, acest acord a ajuns pe masa Consiliului Con­cu­renţei care anunţă acum că în urma ana­lizei efectuate „au rezultat anu­mite în­grijorări concurenţiale legate de compatibilitatea operaţiunii eco­nomice notificate cu un mediu con­curenţial normal, pe piaţa naţio­nală a producţiei şi comercializării îngheţatei impuls (îngheţată de consum rapid: la cornet, pe băţ, vafă) pe segmentul comerţului tradiţional.“

Pentru a primi acordul Concu­renţei, Unilever se angajează să re­nunţe la unele vitrine frigorifice am­plasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional.

În comerţul tradiţional local mai există circa 75.000-80.000 de chioşcuri şi magazine mici, conform celor mai recente date.

Consiliul Concurenţei spune că procentul care ar indica o poziţie dominantă trebuie să depăşească 40% cotă de piaţă. Cota totală de piaţă a celor două branduri în România este de circa 30%, cu Unilever cu circa 16% din piaţă, iar Betty Ice cu aproximativ 14%, conform celor mai recente date ale ZF. Concurenţa analizează însă şi cota de piaţă pe segmente, nu doar pe întreg sectorul.