Banca Transilvania se aliază cu UiPath şi Druid pentru a schimba industria: BT va folosi în activitatea angajaţilor platformele dezvoltate în domeniul inteligenţei artificiale de primul unicorn românesc

Ziarul Financiar 12.10.2018

Banca Transilvania va folosi în activitatea angajaţilor platformele dezvoltate în domeniul inteligenţei artificiale de primul unicorn românesc din IT, UiPath (RPA - Robotic Process Automation), şi de compania locală Druid (enterprise chatbots), informează banca. 

Cei peste 7.000 de angajaţi ai băncii vor putea interacţiona cu inteligenţa artificială, prin conversaţii ghidate sau naturale, folosind NLP (Natural Language Processing), pentru suport în activitatea de zi cu zi.

Ca rezultat al colaborării cu UiPath, liderul global în domeniul RPA şi Druid, Banca Transilvania are în echipă, în cadrul Direcţiei Resurse Umane, un robot care ajută cu informaţii angajaţii, prin intermediul chat-ului. BT a lansat, în premieră în comunicarea băncilor din România, doi chatbots pentru oferirea de informaţii online către clienţii săi persoane fizice şi companii, Livia şi Raul.

“După lansarea celor doi chatbots care ne ajută să oferim informaţii non-stop clienţilor, ne bucurăm să venim cu soluţii inclusiv pentru echipa BT, pentru a avea mai mult timp pentru activităţi cu valoare adăugată. Ceea ce aduce colaborarea cu UiPath şi Druid, businessuri născute în România, este un pas firesc pe care îl facem la BT, pentru a creşte o echipă de angajaţi virtuali care integrează tehnologii inovatoare şi care ajută echipa în activitatea zilnică”, declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

„Parteneriatele de acest tip pleacă de la nevoia companiilor de a fi mai eficiente, de a motiva angajaţii şi de a reduce timpii de lansare ai produselor şi serviciilor noi”, afirmă Dragoş Metea, CEO Druid.

„Sunt fericit să văd trei companii româneşti care colaborează într-un domeniu de avangardă şi inovaţie şi, nu în ultimul rând, mă bucur că putem pune druizii la treabă” declară Dan Liviu Dragan, Fondator & Chairman Druid.

„Salut spiritul vizionar al echipei Băncii Transilvania, care a decis să folosească Robotic Process Automation în planul de digitalizare alături de noi încă de anul trecut. Ca rezultat al parteneriatului dintre Druid şi UiPath, angajaţii BT vor putea interacţiona zilnic cu un chatbot – ceea ce ne apropie de realizarea misiunii noastre, aceea de a facilita accesul fiecărui angajat la un robot, în viitorul apropiat”. – afirmă Daniel Dines, CEO şi Co-Fondator UiPath.

În colaborare cu UiPath, Banca Transilvania a automatizat până acum, începând din iunie 2017, mai multe procese din diferite zone de business, cum sunt: contabilitate, audit, conformare, call center, resurse umane etc. „În cazul unuia dintre primele procese automatizate folosind platforma UiPath, am reuşit reducerea timpului mediu de execuţie de la 10 minute (cu utilizator uman) la 12 secunde (cu robot), pentru o activitate care se executa de aproximativ 500 de ori pe zi de către colegi. Pornind de la un proces automatizat de HR, dezvoltăm acum chatbots care facilitează colaborarea dintre angajaţi şi roboţi”, declară Gabriel Mocan, Director Departamentul Tehnologie Digitală şi Inovaţie, Banca Transilvania.

Colaborarea cu Druid este urmarea nevoii de a interacţiona direct cu. Implementarea platformei RPA de la UiPath în cadrul BT şi interfaţarea acesteia cu chatbots dezvoltaţi de Druid contribuie semnificativ la creşterea eficienţei angajaţilor, precizează comunicatul. Banca Transilvania şi-a propus să mărească în viitor echipa roboţilor la nivelul mai multor departamente.

Banca Transilvania este cel mai mare grup financiar din România, în funcţie de active, cu 2,5 milioane de clienţi, aproape 500 de sedii şi peste 7.000 de angajaţi.

UiPath este platforma de Enterprise Robotic Process Automation (RPA) cu cel mai rapid grad de adopţie la nivel mondial. Compania are sediul central în New York City, iar prezenţa sa se extinde în 14 ţări din America de Nord, Europa şi Asia.

Druid este o companie înfiinţată în februarie 2018 cu o finanţare de mai bine de 1 milion de euro şi are sediul în Bucureşti. Echipa cuprinde specialişti cu experienţă de peste 20 de ani în domeniul construirii de soluţii informatice.