Vânzările IKEA în România au crescut cu 10,6%, anual, la peste 609 milioane de lei fără TVA

Autori: Alina Botezatu , Mediafax 14.10.2018

În anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018), IKEA România a vândut de 609,348 de milioane de lei (fără TVA), o creştere de 10,6% faţă de anul de catalog anterior.

În aceeaşi perioadă, numărul total de produse cumpărate a fost de aproximativ 18,6 milioane, dintre care 62,4% au fost articole de mobilier şi 37,6% accesorii, peste 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul şi aproape 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul dedicat ţării noastre.

„Cea mai bine vândută familie de mobilier de dormitor a fost HEMNES, cu 29.452 de bucăţi, în timp ce gama de lenjerii de pat NATTJASMIN a fost cea mai populară în categoria accesorii, cu 68.871 bucăţi vândute, iar albul a fost preferat de cei mai mulţi dintre cumpărători”, au mai spus reprezentanţii IKEA România.

În cazul IKEA FOOD, restaurantul integrat în magazin, cel mai mai bine vândute au fost chifteluţele suedeze cu peste şase milioane de bucăţi, în timp ce lungimea de 474 de kilometri a celor aproape trei milioane de hot-dogs vânduţi ar acoperi distanţa de la Bucureşti la Constanţa dus-întors.

Echipa IKEA România cuprinde aproape 1.100 de angajaţi, o creştere de 57,1% faţă de anul financiar anterior, iar vârsta medie a fost de 34 de ani. Compania are un magazin în parcul de retail Băneasa Shopping City, iar recent a deschis două puncte de colectare în Timişoara şi Braşov. IKEA va deschide, în 2019, magazinul IKEA Pallady, din Estul Bucureştiului, şi noi puncte sunt în curs de dezvoltare în alte trei oraşe.