Bancherii au adoptat un nou Cod de Conduită, cu accent pe sprijinirea consumatorilor care au dificultăţi financiare

Autor: Cristina Bellu 05.11.2018

Industria bancară din România a adoptat noul Cod de Conduită, document ce evidenţiază respectarea principiilor eticii bancare în raport cu toţi stakeholderii sistemului bancar şi pune accentul pe protecţia consumatorului prin conlucrarea cu debitorii consumatori care se confruntă cu dificultăţi financiare, inclusiv pentru a preîntâmpina iminenţa apariţiei unor astfel de situaţii.  

„Noul Cod de Conduită a apărut din înţelegerea şi dorinţa asumării responsabilităţilor pe care sistemul bancar le are faţă de clienţii săi şi, în sens larg, faţă de societatea românească. Asistăm astăzi, la nouă ani de la lansarea primului Cod de Etică al industriei, la reaşezarea, în baza preluării celor mai înalte standarde de etică şi profesionalism, a modului în care ne raportăm la toţi partenerii noştri şi în special la clienţi, dar mai ales la clienţii aflaţi în dificultate. Codul stabileşte noi standarde de etică şi reguli de conduită, care vor fi respectate la nivelul întregii industrii bancare. (…)” spune Sergiu Oprescu, Preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).