Eurostat: Retailul din România a crescut în septembrie cu 3,1%, ritm mult redus faţă de cele din primăvară

Autor: Roxana Rosu 07.11.2018

Volumul vânzărilor din sectorul de retail a crescut în septembrie în România cu 3,1% faţă de perioada similară a anului trecut, după un avans de doar 1,8% în august şi de 4,6% în iulie, potrivit datelor Eurostat.

Creşterile anuale din iulie-septembrie sunt la jumătate faţă de nivelul din perioada precedentă, având în vedere că acest domeniu raporta un avans de 8,1% an/an în iunie, de 7% în mai şi de 7,2% în aprilie.

Cifrele pe septembrie aferente României sunt apropiate de cele din alte state din Europa de Est, precum Slovacia (3,6%) şi Letonia (3,5%).

 Cele mai mari creşteri anuale au fost înregistrate în Irlanda  (Ă10.2%), Lituania (Ă7.9%) şi Polonia (Ă6.5%), la polul opus fiind Belgia (-2.2%), Spania şi Austria (-1.5%).

La nivelul Uniunii Europene, volumul vânzărilor din retail a crescut cu 1.5%, după un avans de 2% la produse nealimentare, de  1,9% la combustibili şi de 1% la produse alimentare, băuturi şi tutun.

Compania Euler Hermes, specializată în asigurarea de credit comercial, garanţiilor şi colectării creanţelor, estimează valoarea pieţei de retail modern din România la 17-20 de miliarde de euro, principalele nume din top după cifra de afaceri fiind Kaufland, Carrefour, Lidl şi Auchan.