Un salariu pe zi în România. Cât câştigă un analist SEO

Autor: Adelina Mihai 08.11.2018

Cel mai bine plătiţi sunt specialiştii în optimizare pentru motoarele de căutare care lucrează în companiile şi agenţiile de marketing şi comunicare din Bucureşti.



Companiile duc o luptă de câţiva ani pentru ca brandurile pe care le au în portofoliu să aibă o vi­zi­bilitate mai mare a brandurilor în mediul on­line, iar în acest context a cres­cut şi cererea de ex­perţi în do­meniul mar­ke­tin­gului digital. În acest con­text, a apă­rut o specia­li­zare nouă pe pia­ţa muncii, aceea a analiştilor în do­meniul SEO (search engine opti­mi­zation - optimizarea pentru mo­toarele de căutare), care este tot mai cerută de companii în prezent.

„Este, totdată, şi una dintre zonele care atrag cei mai mulţi tineri aflaţi la început de carieră, dar şi pe cei care vor să activeze ca freelanceri, pentru că permite un nivel destul de ridicat de flexibilitate, dar şi po­si­bilitatea de a trece de la o industrie la alta cu uşu­rinţă“, spune Bogdan Badea, CEO al eJobs Ro­mânia, portalul de recrutare care adminis­trează com­paratorul de salarii Paylab.ro. Salariul mediu al unui analist SEO aflat la înce­putul carierei, cu ex­perienţă de maximum 3 ani în domeniu, este de 3.269 de lei pe lună, arată da­tele Paylab.ro. Cel mai bine plătiţi sunt spe­cialiştii care lucrează în com­paniile şi agenţiile de mar­keting şi comunicare din Bu­cureşti. Aceştia înca­sează lu­nar 3.491 de lei. Aceştia sunt ur­maţi în clasa­ment de analiştii SEO din Cluj-Na­poca, Oradea, Bra­şov şi Si­biu, care câştigă în fie­care lună 3.165 de lei, net. Ti­mi­şoara, Aradul, Ploieştiul şi Con­stan­ţa sunt alte oraşe în care un specialist în SEO câş­tigă puţin peste 3.000 de lei.

Ia­şiul este singurul din topul ora­şelor mari în care, pentru aceas­tă poziţie, salariile scad sub 3.000 de lei, mai exact 2.879 de lei. Printre atribuţiile unui analist SEO se află analiza site-urilor clienţilor şi ale com­pe­tiţiei, caută şi testează tehnicile de optimziare a site-urilor, analizează cuvinte-cheie şi găseşte me­to­de de creştere a traficului şi creează conţinut astfel încât să crească numărul de vizitatori de pe site.