(P) Donalam Călăraşi: Anul trecut am avut vânzări de 76 milioane de euro, iar anul acesta ne propunem să depăşim cu mult acest nivel

Autor: Publicitate 26.11.2018

Donalam Călăraşi, parte a grupului Beltrame, îşi propune să devină unul dintre principalii jucători din industria barelor de oţel laminate la cald din Europa. Dacă anul trecut compania a înregistrat vânzări de 76 mil. euro, anul acesta previzionează o creştere semnificativă.

”În anul 2017 vânzarile consolidate ale SC Donalam SRL s-au situat la nivelul de 76 milioane euro, iar în 2018 trecem mult peste acest nivel. În ultimii 2 ani, am facut eforturi mari pentru îmbunătăţirea trendului companiei, pentru a o transforma din producator al unei mărfi în orientarea către clientul final. Am creat parteneriate comerciale cu firme de top din Austria şi Germania pentru achiziţia de materii prime şi distributia produselor finite. Dacă în 2016 aveam un EBITDA de 2.7 milioane euro, în 2017 a fost de 4.9 milioane euro şi vom continua creşterea şi în 2018. Din punct de vedere al trezoreriei, in 2017 am avut un cash flow net din activitatea operationala de peste 14 mil euro”, a spus Country Managerul societatii, Carlo Beltrame.

În ultimii ani, compania şi-a schimbat strategia de poziţionare în piaţă, şi a devenit o companie deschisă spre comenzi personalizate. Unul dintre principalele puncte pe care mizează este flexibilitatea în producţie, inclusiv în cadrul comenzilor de loturi mici.

“Produsele noastre sunt barele de oţel laminate la cald, de diverse diametre, utilizate în alte industrii, cum ar fi oil&gas, maşini şi echipamente agricole, echipamente mecanice mari şi echipamente hidraulice. Cea mai mare parte a producţiei noastre merge în afara României-avem aproximativ 14% din cota de piaţă relevantă din UE comparativ cu 8% acum 3 ani- unde concurenţa este acerba, competitorii sunt puternici şi cu o istorie îndelungată în domeniu”, precizeaza Carlo Beltrame.

În ciuda problemelor care au afectat industria siderurgică din Europa şi din România, Donalam a reuşit să reziste şi să se dezvolte în cadrul grupului. In ultima perioada se constata o crestere importului de bare de oţel din ţări precum Rusia, Ucraina sau Belarus, unde legislaţia este mai puţin restrictivă, în mod special cea legată de mediu. Cererea rămâne totuşi echilibrată în această perioadă, situaţie pe care compania o vede continuată şi anul viitor. Reprezentanţii Donalam susţin că ar fi benefic industriei dacă Uniunea Europeană ar opune rezistenţă importurilor din ţări non-UE.

Pentru următorii ani, Donalam Călăraşi intenţionează să realizeze investiţii în downstream, în maşini care adaugă o valoare mai mare produselor. Aceasta vine ca o continuare a strategiei implementată în urmă cu doi ani.

În ceea ce priveste concurenţii ieftini, compania susţine că luptă pentru optimizarea costurilor. ”Nu vom putea ajunge niciodată la preţurile scăzute oferite de ţările non-EU, prin urmare trebuie să oferim clienţilor calitate, servicii flexibile şi stabilitate pe termen lung”, au spus reprezentanţi ai companiei.

“Avem obiective foarte clare de la care nu ne-am abătut, cum ar fi reducerea Poziţiei financiare nete. Daca în 2016 Poziţia Financiară netă a fost de peste -16 milioane euro, ajungem la nivel pozitiv la sfârşitul acestui an. Pentru asta am adoptat o politica riguroasa de management financiar. Nu poţi să evoluezi fără disciplină, trebuie să-ţi optimizezi costurile, să-ţi îmbunătăţeşti procesele şi să investeşti în personal în condiţiile în care ai competitori chinezi, ruşi şi ucraineni ce au cateva avantaje legate de costuri. În acelasi timp, trebuie să concurezi cu calitatea oţelului italian sau german”, a spus Carlo Beltrame.

Problemele din piaţa muncii nu au ocolit acest sector. Donalam Călăraşi a adoptat o strategie la care au recurs multe companii mari din piaţă: angajează oameni şi investeşte în calificarea lor.

”Pe partea de personal am stabilit un sistem de indicatori ce poate recompensa salariatul în funcţie de realizările personale, iar în ultimii 2 ani rotaţia personalului a scăzut prin creşterea gradului de fidelizare. De asemeni, acordam prioritate securitatii muncii si mediului la nivelul intregului grup. Imbunatatirea culturii organizationale in profunzime pe domeniul EHS este o carte castigatoare”, a adăugat directorul societăţii.

DONALAM S.R.L. a fost înfiinţată în 2006, prin achiziţia unui laminor pe platforma fostului Combinat de la Calarasi, iar producţia a început în 2008, făcându-se investiţii totale de peste 54 milioane euro în achiziţia, modernizarea şi retehnologizarea liniei de producţie.

Cantitatea vandută de societate a fost de la 111.000 tone laminate în 2016, 108.000 tone în 2017. Societatea are în momentul de fata aproximativ 250 de salariati.

Asociatul principal al Donalam este grupul italian AFV Beltrame, ce deţine fabrici de oţeluri în Italia, Franţa, Elveţia şi România, şi are o cifră de afaceri consolidată de 1.07 miliarde euro în 2017.