După ce a reînviat unul dintre cele mai populare branduri de biciclete, Pegas pariază pe francize

Autor: Mădălina Dediu Panaete 27.12.2018

Brand celebru în perioada comunistă, Pegas a dispărut de pe piaţă după 1989, dar a fost relansat în 2012 de antreprenorul Andrei Botescu. Cu o investiţie iniţială de 70.000 euro, el a cumpărat marca şi a început producţia de biciclete, păstrând linia care le-a consacrat, dar adăugându-le elemente moderne.

În primul an de la lansare, Pegas a vândut doar 500 de biciclete şi a ajuns acum la peste 25.000 de unităţi anual. În acţionariatul Atelierele Pegas, compania care deţine brandul Pegas, a fost atras Network One Distribution (NOD) - liderul pieţei locale de distribuţie IT&C, companie deţinută de Iulian Stanciu. NOD este în prezent acţionarul principal al Atelierele Pegas. 

Compania a lansat recent sistemul de franciză. În prezent, pe plan local sunt nouă magazine Pegas, din care unu în franciză. Investiţia iniţială într-o franciză Pegas variază între 10.000 şi 25.000 de euro, în funcţie de dotările dorite în magazin, de la mobilier şi până la componenta de entertainment.

Echipa de suport Pegas va ajuta francizatul cu gestionarea comenzilor, inventariere, achiziţii, vânzări, marketing, apeluri de suport la call center, instruire şi asistenţă pe teren.

Atelierele Pegas au în portofoliu modele de biciclete pentru adulţi şi copii, pentru oraş dar şi pentru drumeţii pe munte, care însumează peste 100 de variante de bicicletă Pegas, luând în calcul paleta de culori disponibilă.