Used Products a deschis primul magazin din România şi vrea să ajungă la 10 în cinci ani

Autor: Cristina Roşca 26.12.2018

Retailerul olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi folosite, a deschis primul magazin din România la Cluj-Napoca şi vrea ca în cinci ani să acopere marile oraşe ale ţării.

În prezent, compania are 55 de magazine în Olanda, două în Belgia, unu în Spania şi unu în România. De curând, s-a semnat un acord de masterfranciză pentru India, mai mult Used Products se află în discuţii pentru deschiderea unor unităţi în Germania şi în zona Mării Adriatice.

În România compania are un plan de expansiune prestabilit şi este în căutare de parteneri pentru oraşele mari, respectiv Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi, Braşov, Sibiu, Oradea şi Arad. Peste cinci ani reţeaua ar putea număra 10 unităţ.

Din datele transmise de companie, investiţia iniţială într-un magazin Used Products variază între 100.000 şi 150.0000 de euro, taxa pentru franciză simplă fiind de 15.000 de euro. Redevenţa lunară este de 4% din cifra de afaceri, dar nu mai puţin de 600 de euro. Acesteia i se adaugă 1% contribuţie la bugetul de marketing.

Compania Used Products este fondată în 1997 în Alkmaar, Olanda, într-o perioadă în care magazinele de produse second-hand aveau o imagine nu tocmai pozitivă, „erau privite ca fiind nesigure şi insalubre, cam cum sunt privite acum clasicele amaneturi de cartier din România“, explică executivul român. Compania se extinde în sistem de franciză şi vinde atât produse noi, cât şi folosite. Clienţii companiei pot cumpăra, dar şi vinde produse - de la telefoane şi laptopuri, la ceasuri, biciclete sau jocuri. Achiziţiile şi vânzările se pot face online sau offline în magazinele reţelei, unde clienţii chiar pot opta pentru schimburi de produse.

Primul stoc, pentru aprovizionarea şi deschiderea magazinului, a fost furnizat de partenerii din Olanda, această situaţie urmând a fi aplicată şi pe viitor partenerilor francizaţi.