Românii, campioni la cumpărat haine online: 75% dintre români preferă să cumpere îmbrăcăminte online

Ziarul Financiar 26.11.2018

România se află pe primul loc în Europa la procentul cetăţenilor care au cumpărat online haine sau bunuri sportive în 2017 (75%), arată Eurostat.

Românii sunt urmaţi în clasamentul cumpărătorilor de haine de cei din Marea Britanie (74%), Malta (74%) şi Bulgaria (73%).

Procentele de la haine şi articole sportive contrastează puternic cu cele obţinute de cumpărătorii români la alte categorii de cumpărături online – penultimii la călătorii şi vacante, cu 17%, ante-penultimii, cu 23% la bunuri pentru casă, ante-penultimii (15%) la bilete pentru evenimente, locul 24 la achiziţionarea de cărţi şi reviste (16%), ante-penultimii la echipamente electronice (15%) şi penultimii (5%) la poduse alimentare.

În UE ponderea celor ce fac achiziţii pe internet a crescut la 68%, faţă de 50% în anul precedent.

Cele mai mari procente de cumpărători online s-au înregistrat în Marea Britanie (86 %), Suedia (84 %), Danemarca, Germania, Luxembourg şi Olanda (82 %).

În ultimii 10 ani ponderea cumpărătorilor online a crescut pentru toate categoriile de vârstă, dar cel mai mare spor aparţine categoriei 16 - 24 de ani (de la 44 % în 2007 la 71 % în 2017).

În 2017, cea mai mare pondere a cumpărătorilor online înttre 16 şi 24 de ani s-a înregistrat în Olanda, Suedia şi Marea Britanie, Regatul Unit deţinând şi cea mai mare pondere de cumpărători în vârstă – 75% pentru cei între 65 şi 74 de ani.