Mărcile private îşi fac loc şi în retailul farmaceutic, o piaţă totală de 3,5 miliarde de euro
Lanţurile de farmacii Catena şi Sensiblu, cei mai mari doi jucători din retailul farmaceutic din România, au pus în farmaciile pe care le controlează şi branduri proprii, pe modelul deja implementat de hipermarketurile de pe piaţa locală.
Mărcile private ale marilor reţele din comerţul alimentar au ajuns la o cotă de piaţă de 12-13%, ceea ce înseamnă vânzări anuale de aproape 3 mld. euro, iar în farmacii brandurile proprii ale reţelelor încep să câştige teren.
Catena, cel mai mare jucător din piaţa de farmacii, a lansat brandul Naturalis în 2005, sub care comercializează 35 de suplimente alimentare, iar Sensiblu, al doilea jucător din piaţă, a lansat produsele marca Dr. Hart la sfârşitul anului 2014 şi a ajuns la o gamă de 50 de suplimente alimentare.
În ultima vreme cele două reţele şi-au promovat mai activ brandurile proprii, care ajung doar în farmaciile lanţurilor de care aparţin, adică în peste 1.300 de locaţii la nivel naţional.
Pentru că nu au facilităţi de producţie, retailerii farma produc suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale în fabrici de medicamente din România sau din străinătate, iar companiile nu au planuri momentan de a crea o facilitate proprie de producţie.