România a mai produs un miliardar: eMAG a ajuns unicorn, are o valoare de un miliard de dolari. Iulian Stanciu, CEO: Putem ajunge la o evaluare de două miliarde de dolari

Autor: Adrian Seceleanu 09.12.2018

♦ Magazinul online, care a recepţionat prima comandă în urmă cu 17 ani, şi-a crescut valoarea de peste 8 ori de la tranzacţia din 2011, când Naspers a preluat 70% din acţiuni ♦ Iulian Stanciu, CEO şi acţionar: Putem ajunge la o evaluare de 2 miliarde de dolari.



eMAG, magazin online lansat în urmă cu 17 ani de un grup de antreprenori locali care este în prezent cel mai mare jucător de pe piaţa locală de retail online, cu operaţiuni şi în Ungaria, Bulgaria şi Polonia, a atins o evaluare de 1 miliard de dolari, intrând astfel în rândul unicornilor din ecommerce.

„Confirmăm că potrivit analiştilor care urmăresc evoluţia Naspers, eMAG este un business cu o valoare de 1 miliard de dolari. Grupul Naspers este mulţumit de progresul înregistrat de Iulian (Stanciu - n. red.) şi de echipa eMAG în construcţia unui grup de ecommerce de top în regiune”, au declarat pentru ZF reprezentanţii grupului Naspers din Africa de Sud, unul dintre cele mai puternice grupuri de ecommerce din lume, care este din 2011 acţionarul majoritar al eMAG.

Reprezentanţii Naspers au oferit acest comentariu drept răspuns la o serie de întrebări transmise de ZF privind valoarea grupului de retail în condiţiile în care datele tehnice ale celei mai recente tranzacţii de majorare a capitalului social a Dante Internaţional - compania care administrează eMAG - indicau faptul că eMAG a ajuns la o valoare de aproape 4,3 mld. lei - respectiv 1 mld. dolari. Naspers a plătit o primă de emisiune de 28,2 mil. lei la o majorare a capitalului social cu 8.560 de lei, de la 1,290 mil. lei la 1,299 mil. lei, conform unui document publicat recent în Monitorul Oficial.