Ping-pong cu titlul de lider al pieţei de asigurări: City revine pe primul loc în locul lui Allianz-Ţiriac

Autor: Anelis Baciu 14.12.2018

Allianz-Ţiriac a pierdut titulatura de cea mai mare companie de asigurări în trimestrul al treilea din acest an în favoarea City Insurance, care a ajuns la vârful clasamentului pariind exclusiv pe vânzarea de asigurări auto obligatorii (RCA).

În perioada ianuarie-septembrie 2018 City a vândut poliţe RCA în valoare de peste un miliard de lei, în timp ce vânzările Allianz-Ţiriac, asigurătorul controlat de puter­nicul grup german Allianz împreună cu omul de afaceri Ion Ţiriac, a vândut poliţe în valoare de 991 milioane de lei, potrivit calculor ZF pe baza datelor ASF.

Deşi a pierdut primul loc în piaţă, Allianz a înregistrat un ritm superior de creştere a afacerilor în comparaţie cu City Insurance, 7% faţă de aproape 5% în cazul City. Spre deosebire de City, Allianz-Ţiriac are un portofoliu balansat şi este prezentă şi în piaţa asigurărilor de viaţă.

Allianz-Ţiriac avea la finalul lunii septembrie a acestui an o cotă de piaţă de 13,3%, faţă de 13,7%, la cât se situa acest indicator în cazul City Insurance.

Ascensiunea City la vârful clasamentului local a început odată cu ieşirea din piaţă a Astra Asigurări şi Carpatica Asig, jucători consacraţi pe segmentul RCA. City a muşcat puternic din subscrierile RCA mizând şi pe dezinteresul companiilor străine de a vinde RCA în România.