Retailerului de încălţăminte Benvenuti a deschis magazin în Lotus Retail Park Oradea şi a ajuns la o reţea locală de 55 de unităţi

Autor: Laurentiu Cotu 17.12.2018

Retailerul de încălţăminte Benvenuti, controlat de antreprenorul local Dan Pavel, a deschis cel de-al treilea magazin din Oradea în Lotus Retail Park, ajungând la o reţea locală de 55 de unităţi. Reţeaua Benvenuti deţine 55 de unităţi sub brandurile Benvenuti şi Enzo Bertini (magazine ce vând branduri de lux precum Karl Lagerfeld, Gant, Guess, Cavalli, Calvin Klein sau Enzo Bertini), potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.

’’Am deschis cel de-al treilea magazin din Oradea, în Lotus Retail Park Oradea, şi cel de-al 55-lea din reţeaua Benvenuti’’, au declarat pentru ZF Transilvania reprezentanţii companiei Benvenuti. Compania vinde în special pantofi cumpăraţi de la furnizori italieni, însă o parte dintre aceşti furnizori au fabrici şi în România.

’’Producătorii italieni au o pondere de peste 80% din volumul de marfă din Benvenuti, dar ne bucurăm să avem parteneriate şi cu câteva fabrici româneşti, dealtfel printre cele mai bune din România. Printre mărcile cele mai cunoscute prezente în magazinele Benvenuti sunt Enzo Bertini, Formenterra, Solo Donna, Pepe Jeans, Wrangler, Thezeus, Bradley, Steve Madden’’, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.

Benvenuti a raportat pentru 2017 o cifră de afaceri de 124,6 mil. lei (27,2 mil. euro), mai mult cu 19% faţă de anul anterior, arată calculele ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a încheiat anul trecut cu un profit net de aproximativ 7,9 mil. lei (1,7 mil. euro) şi cu un număr mediu de 407 angajaţi, potrivit mfinanţe.ro.

În urmă cu trei ani, Benvenuti a finalizat o investiţie de 2,3 mil. euro, în construirea primului sediu în proprietate al com­paniei din Oradea. Retailerul a cumpărat un teren de circa 8.200 de metri pătraţi în cadrul parcului industrial 2 din Oradea, ridicând aici un centru logistic şi un sediu de birouri, cu o amprentă totală la sol de 2.500 de metri pătraţi.

Antreprenorul Dan Pavel a fost acţionar în cadrul retailerului de pantofi Leonardo, alături de Florin Panea, înainte de a lansa pe piaţă brandul Ben­venuti. Odată cu venirea crizei, businessul Benvenuti a intrat într-un amplu proces de restructurare, focalizarea fiind pe reducerea costurilor. Atunci au fost reduse substanţial bugetele de marketing, însă în ultimii ani acestea au revenit din nou pe creştere, odată ce businessul a intrat şi el pe un trend ascendent.

Pe piaţa de încălţăminte liderii sunt Deichmann şi CCC, primul venit direct, iar brandul polonez fiind adus în franciză. Pe poziţiile următoare se află grupuri româneşti care au un model de dezvoltare mixt. Mai exact, există retaileri ca Il Passo care merg atât cu magazine proprii, cât şi pe francize. Există şi grupuri locale care şi-au dezvoltat portofolii largi de branduri proprii şi francize. Spre exemplu, grupul Otter Distribution are atât brandul cu acelaşi nume, alături de multibrandurile Tezyo şi Salamander, dar şi franciza Aldo. Pe piaţa de circa 1 mld. euro a pantofilor lupta se dă atât între reţele locale Musette, Benvenuti sau Il Passo, cât şi între cele străine, Deichmann, Humanic şi CCC.