Un start-up american ameninţă poziţia băncilor pe segmentul depozitelor cu dobânzi de 30 de ori mai mari şi comisioane zero

Autor: Anelis Baciu 18.12.2018

Robinhood, un start-up american fondat în 2013 în California, şi-a propus să atace poziţia băncilor pe piaţa depozitelor de retail oferind clienţilor câştiguri de 30 de ori mai mari decât media la costuri de administrare zero, potrivit CNBC. 

„Ne-am propus să facem industria serviciilor financiare accesibilă în rândul mai multor categorii de persoane şi o vom face cu comisioane zero, cu o structură mai redusă a costurilor şi cu automatizarea neîntreruptă“, a declarat Baiju Bhatt, co-CEO al Robinhood.

Compania al cărei nume este sugestiv va plăti clienţilor care îşi vor depune economiile în conturile sale 3% pe an, un randament mult peste media sistemului bancar din SUA care ajunge la 0,08% pe an în cazul conturilor de economii şi 0,1% pe an în cazul depozitelor, potrivit bankrate.com.

Spre comparaţie, Marcus, divizia de retail banking a Goldman Sachs, una dintre cele mai mari bănci din lume, plăteşte o dobândă de 2,05% pe an la depozite, aceasta fiind una dintre cele mai ridicate bonificaţii plătite de băncile americane. Atragerea de depozite reprezintă o activitate esenţială pentru bănci, banii atraşi fiind folosiţi pentru acordarea de credite.

Totodată, depozitele şi conturile de economii reprezintă o sursă de venituri ca urmare a comisioanelor de administrare, de retragere de la bancomate, etc. pe care le presupun. Intrarea fintech-urilor de tipul Robinhood pe segmentul de retail creşte competiţia pentru bănci de renume precum Bank of America, Wells Fargo şi CitiGroup.

Robinhood a introdus prima dată modelul său fără comisioane pe piaţa bursieră, oferind clienţilor posibilitatea de a efectua tranzacţii cu acţiuni la comisioane zero. Spre comparaţie, brokerii tradiţionali percep un comision cuprins între 5 şi 7 dolari. Robinhood are 6 milioane de clienţi în prezent şi este evaluată la 5,6 miliarde de dolari.