Băncile se întrec în a permite clienţilor să deschidă conturi 100% online, crescând competiţia

Autor: Anelis Baciu 18.12.2018

ING Bank, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, lucrează în prezent la introducerea func­ţionalităţii de deschi­dere a unui cont bancar 100% online pentru per­soanele fizice prin inter­me­diul platformei de internet banking, serviciul urmând să fie disponibil anul viitor, a declarat Robert Anghel, head of mo­bile payments în cadrul ING Bank România.

„Următoarea funcţionalitate pe care o vom introducere va consta în po­sibilitatea deschiderii unui cont 100% online. Vrem să oferim clien­ţilor po­sibilitatea de a avea o relaţie 100% digitală cu banca“, explică Robert Anghel.

Totodată, Vlad Stănilescu, head of digital channels, spune că obiectivul ING este de a crea „o bancă într-o aplicaţie“.

Serviciul de deschidere a unui cont 100% online este disponibil din luna decembrie a acestui an la BCR, cea mai mare bancă locală după active. În timp ce ING lucrează la această funcţio­na­litate, BCR lucrează la introducerea plăţii cu mobilul, serviciul care este dis­po­nibil la ING din vara acestui an şi s-a bucurat de o „rată specta­culoa­să“ de adopţie potri­vit reprezentanţilor ING Bank. Pe de altă parte, BT a fost prima bancă care a per­mis plata cu mobilul în luna ianuarie 2018.

Tot mai multe bănci au început să facă paşi consistenţi în direcţia digita­lizării, ceea ce a determinat o creştere a competiţiei.