Oliver Derksen, Knight Frank: Metroul, cafenelele şi cateringul decid viitorul sediu al unei companii, pe măsură ce angajaţii sunt tot mai greu de găsit

Autor: Bogdan Alecu 22.12.2018

Intrarea şi extinderea puternică a unor companii precum Amazon, Fitbit, UiPath sau London Stock Exchange au dus la o concurenţă tot mai mare pentru per­so­nal, iar birourile şi în special facilită­ţile ofe­rite în cadrul sediului repre­zin­tă un mijloc de a atrage noi angajaţi.

„În prezent, din ce în ce mai multe organizaţii fac studii interne şi se consultă cu angajaţii pe diverse subiecte: pă­rerile lor despre o eventuală mutare, lo­ca­ţiile cele mai dorite, catering în interiorul com­paniei, cafeaua cea mai iubită , ceea ce nu prea se întămpla în urmă cu 10 ani. Este mai greu să găseşti şi să păs­trezi angajaţii din mai multe motive - emi­grare, spo­ri­rea şi creş­terea nume­rică a multi­na­ţiona­le­lor/com­pe­tiţie, aşadar trendul este acum pe an­gajaţi şi pe bunăstarea aces­tora. Spre exem­plu, în urmă cu 5-10 ani se decidea lo­caţia unei companii pe baza zonelor preferate de top management/board“, a spus Oliver Derksen, associate director, office di­vi­sion în cadrul companiei de con­sul­tanţă imobiliară Knight Frank România.