Test Auto ZF: Mazda6 2.2 SKYACTIV-D Takumi Plus, limuzina niponă. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu 03.01.2019

Limuzina de clasă medie devine un produs tot mai greu de vândut atât în Europa cât şi la nivel mondial, pe măsură ce SUV-ul devine o alternativă tot mai des luată în calcul şi una care aduce şi un profit mai mare producătorului. Dar, clasa medie rămâne un model de imagine, motiv pentru care Volkswagen, Ford, Opel sau Mazda încă vin cu modele noi şi tot mai competitive.

În cazul de faţă, Mazda vine cu noua 6 cu un design evoluat, tot mai rafinat şi mai spectaculos, tocmai să atragă atenţia clienţilor. Din gamă, am testat motorizarea diesel de 2,2 litri şi 184 CP şi în versiunea de echipare Takumi Plus.

Dincolo de sportivitate, în cazul Mazda6 se poate discuta fără probleme de o adevărată eleganţă niponă. Liniile perfecte, atât la interior cât şi la exterior, calitatea îmbinărilor şi mai ales calitatea materialelor utilizate în habitaclu. Spre exemplu, echiparea Takumi Plus vine cu tapiţerie din piele, volan cusut, inserţii de crom şi lemn şi planşă de bord acoperită cu piele fină. Tot aici trebuie amintit că maşina poate fi echipată cu scaune încălzite atât în faţă cât şi în spate – iar în spate comenzile sunt amplasate în cotieră. În plus, scaunele faţă sunt şi ventilate, astfel încât orice călătorie pe timp de vară devine acum mult mai confortabilă.

Tot la drum lung Mazda6 oferă foarte mult confort pasagerilor, pornind de la scaunele faţă bine profilate şi cu o bună susţinere laterală, la bancheta spate, unde ampatamentul de peste 2,8 metri lungime oferă pasagerilor mult spaţiu la picioare. Vorbind tot de spaţiu, portbagajul are 480 de litri, valoare care poate părea mică, însă suprafaţa mare a sa compensează foarte mult.

Odată cu noul model cei de la Mazda au extins componenta de tehnologie, astfel încât noul sistem multimedia cu display de 8 inchi este compatibil atât cu Apple Car Play cât şi cu Android Auto. În plus, sistemul dispune şi de un sistem „bird’s eye” ce oferă o imagine de sus a maşinii în timpul manevrelor de parcare. Lista sistemelor include şi avertizare la părăsirea benzii de rulare fără semnalizare, tempomat adaptiv, lane assist şi sistem de frânare de tip city safety – foarte util într-un oraş precum Bucureştiul.

Dincolo de sisteme şi caracterstici, Mazda6 e concepută pentru cel căruia îi place să conducă, indiferent că este vorba de oraş sau extraurban. Japonezii au gândit totul pentru a oferi o experienţă pasagerilor, pornind de la cea olfactivă, datorită calităţii materialelor, la ergonomie, poziţie la volan şi „feeling”. Mai mult, niponii pot fi consideraţi în continuare „BMW-ul japonez”.