Grupul Editorial Litera a atins pragul de 15 mil. euro afaceri în 2018, plus 15%. Marian Vidraşcu, CEO: 2019 va însemna consolidarea planului editorial şi dezvoltarea canalelor de distribuţie. La fel, vrem să creştem cu două cifre

Autor: Corina Mirea 09.01.2019

Grupul Editorial Litera, un business înfiinţat în 1989 de familia Vidraşcu, a finalizat anul 2018 cu afaceri de 69 milioane de lei (15 mil. euro), în creştere cu  15% faţă de anul anterior, iar pentru 2019 a bugetat un avans tot cu două cifre, potrivit datelor transmise de oficialii companiei către ZF.

„Printre factorii care au determinat această evo­luţie se numă­ră extin­derea portofoliu­lui edi­torial cu autori români şi cu noi bestsellere inter­naţionale – Povestea mea, de Michelle Obama, seria Poveşti de seară pentru fete rebele, seria de autor Kristin Hannah, portofoliul de autor Jojo Moyes, enciclopediile National Geo­graphic, Dorling Kindersley - dar şi dezvolta­rea canalelor de distribuţie“, a declarat pentru ZF Marin Vidraşcu, directorul exe­cutiv al editurii Litera, unul din cei mai mari jucători de pe piaţa locală de carte. Pentru anul 2019, reprezentantul editurii spune că a fost bugetată o creştere tot cu două cifre, la fel ca în anii precedenţi. „2019 va însemna extinderea şi consolidarea planului editorial concomitent cu dezvoltarea canalelor de distribuţie directă.  Menţionăm aici trei dintre cele mai importante apariţii editoriale ale Litera în 2019, dintr-un plan complex de lansări eveniment, precum noua carte a fostului preşedinte al Statelor Unite ale Americii - Barack Obama, thrillerul perfect - The Silent Patient de Alex Michaelides - sau povestea din interiorul Casei Albe despre Trump în primul său an de preşedinţie, scrisă de renu­mitul jurnalist de investigaţii Bob Woodward.“