Consiliul Concurenţei a amendat 13 agenţii de turism pentru „aranjarea“ preţurilor

Autor: Mădălina Dediu Panaete 15.01.2019

Consiliul Concurenţei a amendat 13 agenţii de turism şi Asociaţia Na­ţio­na­lă a Agenţiilor de Turism (ANAT) cu amenzi totale de 11,4 mil. lei (circa 2,45 mil. euro) pentru practici necon­cu­ren­ţiale.

Astfel, instituţia a constatat că în pe­rioada iunie 2013-sep­tembrie 2016 cele 13 agenţii de turism şi-au coor­do­nat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea pre­ţu­rilor pachetelor turistice comer­cializate.

Astfel, agenţiile nu au redus sub un anumit nivel preţul de vânzare către clienţi pentru produsele comer­cializate. Printre aceste produse se numără bile­tele de avion în zboruri de tip charter.

De asemenea, Consiliul Concu­renţei subliniază că cele 13 firme au limitat sau au eliminat campaniile promo­ţionale ale companiilor con­curente care ofereau reduceri sau gra­tuităţi clienţilor şi şi-au împărţit nu­mărul de locuri în avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel în mod artificial oferta în vederea creşterii preţului de vânzare.

Cea mai mare amendă în urma acestei investigaţii a fost primită de Touring Europabus România, parte a gru­pului Eurolines, con­trolat de Dragoş Anastasiu. Amenda în cazul companiei amintite a fost de aproape 5,4 mil. lei (1,1 mil. euro).