Trecerea de la trei trimestre la două semestre a bulversat structura anului şcolar: vacanţă după vacanţă la doar trei săptămâni de şcoală

Autor: Adelina Mihai 16.01.2019

„Sunt trei săptămâni pierdute, ca şi cum nu ar exista. În prima săp­tămână de după vacanţă copiii reintră în ritm, după care mai au o săptămână de şcoală şi încă o săptămână în care sunt iar cu gândul la vacanţă.“



Structura anului şcolar din sistemul de învăţământ preuniversitar de două semestre în loc de trei tri­mes­tre a adus anul acesta o va­canţă de iarnă de trei săptămâni (22 decembrie 2018- 13 ianuarie 2019), ur­mată de trei săptămâni de şcoală şi de încă o săp­tămână de vacanţă intersemestrială (în perioada 2 - 10 februarie 2019). Cum au ajuns elevii români să aibă două vacanţe la trei săptămâni distanţă în perioada iernii?

„Cred că în primul semestru al anului şcolar există o fragmentare prea mare şi nu cred că este bună. Trebuia ori să fie o vacanţă de două săptămâni şi nu de trei şi o vacanţă intersemestrială ori trei săptămâni acum şi nicio vacanţă intersemestrială. Eventual, să se poată începe cu Şcoala altfel al doilea semestru, pentru conti­nuitate, pentru că anul şcolar este prea frag­mentat. Însă, dacă e să luăm în calcul alţi fac­tori - calitatea predării, calitatea curricu­mului -, atunci vacanţele au impact nesemni­fica­tiv faţă de impactul acestora“, a explicat prof. univ. dr. Mircea Miclea de la Fa­cul­tatea de psihologie din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj şi fost ministru al educaţiei în guvernul Tăriceanu.