Cele trei branduri de mobilier de lux aduse de Diana Şucu în România au ajuns la afaceri de 1,2 mil. euro anul trecut

Autor: Cristina Roşca 01.02.2019

Businessul din domeniul mobilie­ru­lui de lux deţinut de Diana Şucu, soţia omului de afaceri Dan Şucu, a ajuns anul trecut la nivelul de 1,2 mil. euro, iar în 2019 este bugetată o creştere de două cifre. Antreprenoarea care a pariat pe acest domeniu în urmă cu mai bine de cinci ani a adus în România trei bran­duri de mobilier de lux, este vorba de Ethan Allen, Caracole şi Bernhardt, toate amplasate în complexul Băneasa, o zonă comercială din nordul Bucureştiului.

„Anul 2018 a fost unul bun, cu o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro. Desigur că ne-am fi dorit mai mult, dar redecorările pe care le-am făcut pentru toate cele trei branduri le-am terminat în noiembrie - prea târziu ca să-şi aducă contribuţia la cifra de afaceri din 2018“, spune antreprenoarea. 

Despre mărcile din portofoliu, ea adaugă că Ethan Allen este brandul fa­nion, cel mai cunoscut brand ameri­can. Acesta se adresează în special spa­ţi­ilor mari, generoase. De altfel, acesta este şi primul brand adus de ea în România.

La portofoliu ea a adăugat apoi Caracole, un brand pe care îl descrie ca fiind vândut excelent atât ca set, cât şi ca piese independente. 

„Şi pentru că există multe aparta­men­te frumoase atât în Bucureşti, cât şi în marile oraşe ale României, am ho­tărât să promovăm şi Bernhardt - un brand mai modern, mai îndrăzneţ, mai sur­prinzător. Acesta se pretează exce­lent apartamentelor gen loft.“

Cele trei branduri sunt prezente într-un magazin de 2.000 de metri pă-traţi amplasat în Băneasa Shopping City, mall pe care Diana Şucu îl descrie ca fiind cea mai bună zonă comercială a României.

„Extinderea nu este pentru noi o prio­ritate, în schimb perfecţionarea colec­ţiei şi a ofertei este un must, de aceea nu ne concentrăm pe noi des­chi­deri în viitorul apropiat. Toate trei brandurile - Ethan Allen, Caracole şi Bernhardt - funcţionează bine îm­preună. Lupta noastră este aceea de a ne face cât mai cunoscuţi nu doar în Bucureşti, cât şi în întreaga ţara.“

Despre clienţi ea spune că sunt per­soane deja familiarizate cu brandurile grupului, atât români, cât şi străini (austrieci, olandezi, bulgari sau englezi).

„Este evident că prin cele 3 bran­duri americane, Ethan Allen, Caracole şi Bernhardt, ne adresăm unui client răsfăţat din punct de vedere financiar, care va cumpăra întotdeauna ceea ce este cel mai bun sau nimic. Clienţii noştri sunt persoane care au călătorit mult (...).“

Toate cele trei branduri activează pe segmentul mobilierului de lux, segment despre care Diana Şucu spune că oferta de mobilier şi decoraţiuni pe acest palier de preţ abundă de produse fabricate în Italia, eventual Franţa.

„Gustul latin nu este unicul stil pe care îl caută clienţii. Diferenţierea pe care am văzut-o a fost în a prezenţa ceva nou, special, inexistent pe piaţă ca ofertă. Şi atunci am ales ce este mai bun din gustul anglo-saxon, definit prin „form follows function“.

O îmbinare între frumos şi util, în antiteză cu latinescul „Il bello inutile“ (frumos inutil - n.red.).“

Antreprenoarea este de părere că în acest domeniu un ajutor de specialitate, al unui designer pregătit în această direcţie, este preferabil, dacă nu indispensabil.

„Colegele mele de la Ethan Allen, Caracole şi Bernhardt au studii de specialitate, au terminat Arhitectura sau Designul de interior şi, mai mult, beneficiază de ştiinţa şi ajutorul colegilor - designeri americani.“ Astfel, în magazine există posibilitatea customizării pieselor de mobilier. Există şi clienţi care vin împreună cu designerii personali.

Pe segmentul mobilierului de lux mai activează branduri precum Roche Bobois sau Rovere.