Afacerile Metro Cash & Carry au crescut cu 10%, avans ce aminteşte de anii de boom

Autor: Cristina Roşca 30.01.2019

Comerciantul german Metro Cash & Carry, care a intrat pe piaţa lo­ca­lă în urmă cu mai bine de două de­cenii, şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri din România cu 10%, până la 1,08 mld. euro. Acesta este cel mai pu­ternic avans din ultimii 12 ani.

„În anul financiar 2017/2018 (1 oc­tombrie 2017 - 30 septembrie 2018) am avut o cifră de afaceri de 1,083 mld. euro, în creştere cu 110 mi­lioane euro fa­ţă de anul financiar trecut“, spune Roland Ruffing, executivul ger­man care conduce opera­ţiunile locale ale Metro Cash & Carry.

Creşterea este una organică, mai exact compania nu a deschis niciun magazin propriu în 2018, un an marcat de o creştere de circa 5% a consumului privat şi cu o inflaţie de circa 4%.

Nemţii au local 30 de magazine cash & carry şi nu anunţă planuri de ex­pan­siune. Compania anunţă însă că îşi con­centrează atenţia pe susţinerea mi­cilor comercianţi, care sunt de altfel cli­en­ţii Metro, fără de care busi­nessul de tip cash & carry ar dispărea în timp.

„În linie cu strategia noas­tră (...) am decis să fa­cem un pas curajos către seg­mentul magazinelor tra­diţionale de proxi­mi­tate, unde Metro este lider de piaţă cu brandul LaDoiPaşi. Iar piaţa a fost mai mult decât favorabilă, în­trucât aşteptă­rile consu­ma­torilor s-au schim­bat: îşi doresc cum­părături uşoa­re, rapide şi plăcute în cadrul comunităţii.“

Reţeaua LaDoiPaşi nu este de­ţi­nută de grupul german, ci de antre­pre­nori români parteneri în franciză ai Metro.