Investiţiile grupului german Kaufland în reţeaua de magazine au sărit de 3,5 mld. lei

Autor: Cristina Roşca 06.02.2019

Grupul este liderul comerţului din România, cu afaceri anuale estimate la 11 mld. lei şi 120 de hipermarketuri.



Retailerul german Kaufland, liderul comerţului local după cifra de afaceri, anunţă că a investit 3,5 mld. lei în dezvoltarea companiei din România, aceasta fiind prima dată când grupul înaintează un buget de investiţii total pentru activitatea de pe piaţa locală.

„Kaufland a investit peste 3,5 miliarde de lei în dezvoltarea companiei în România. Am adus peste 3,8 mi­liarde de lei la bugetele centrale şi locale“, spun oficialii retailerului german într-un film de prezentare a grupului. Ei mai spun că au ajuns la peste 15.000 de salariaţi români, valoare ce poziţionează compania în topul celor mai mari angajatori din ţară. Cea mai mare parte a acestora lucrează în magazinele companiei.

Nemţii au în România o reţea de 120 de magazine pe formatul hipermarketurilor cu preţuri mici, iar dintre aces­tea doar unu este deschis în spaţiu închiriat, restul fiind am­plasate pe terenurile deţinute de companie în proprietate. Aces­tora li se adaugă şi două depozite logistice în proprietate. În medie, un magazin costă între 30 şi 45 mil. lei, cu tot cu teren, conform datelor declarate anterior de oficialii germani.

Lanţul de hipermarketuri a intrat pe piaţa locală în 2005 şi de atunci s-a extins an de an, ritmul deschiderilor variind de la 3 magazine în primul an de prezenţă la 13-14 magazine în cei mai buni ani.