Nemţii merg înainte cu toată forţa: Kaufland a ajuns la 121 de magazine după ce a inaugurat o unitate în Bacău

Autor: Laurentiu Cotu 07.02.2019

Kaufland, liderul comerţului local după cifra de afaceri, a deschis cel de-al treilea magazin din Bacău şi a ajuns la o reţea locală de 121 de unităţi. Magazinul are o suprafaţă totală de 4.200 mp şi una de vânzare de peste 2.600 mp, Kaufland creând prin deschiderea acestei noi unităţi 75 de locuri de muncă. Magazinul va fi dotat cu case de marcat expres, acestea urmând să fie instalate în cursul acestui an.

’’Cel de-al treilea magazin Kaufland din Bacău înseamnă susţinerea dezvoltării comunităţii locale cu peste 70 de noi locuri de muncă. Mai mult, am depăşit numărul de 120 de magazine în România, iar extinderea noastră nu se opreşte aici, ci (…) o vom continua în întreaga ţară’’, a declarat Valer Hancaş, Director Comunicare & Corporate Affairs, Kaufland România.

Retailerul german Kaufland a investit 3,5 mld. lei în dezvoltarea companiei din România, ajungând la peste 15.000 de salariaţi, valoare ce poziţionează compania în topul celor mai mari angajatori din ţară. Cea mai mare parte a acestora lucrează în magazinele companiei.

Nemţii au în România o reţea de 121 de magazine pe formatul hipermarketurilor cu preţuri mici, iar dintre acestea doar unu este deschis în spaţiu închiriat, restul fiind am­plasate pe terenurile deţinute de companie în proprietate. Acestora li se adaugă şi două depozite logistice în proprietate.

În medie, un magazin costă între 30 şi 45 de milioane de lei, cu tot cu teren, conform datelor declarate anterior de oficialii germani. Hipermarketurile cu preţuri mici ale Kaufland măsoară între 2.200 de metri pătraţi (format ce a fost implementat la Gherla şi Vatra Dornei) şi 5.500 de metri pătraţi în Capitală. Media se situează undeva la 3.600 mp, însă în contextul în care compania caută spaţii cu chirie această medie ar putea scădea.

Lanţul de hipermarketuri Kaufland a intrat pe piaţa locală în 2005 şi de atunci s-a extins an de an, ritmul deschiderilor variind de la 3 magazine în primul an de prezenţă la 13-14 magazine în cei mai buni ani. Compania activează pe segmentul magazinelor de tip hipermarket cu preţuri mici.

Retailerul german Kaufland a obţinut în prima parte a anului trecut (ianuarie – iunie 2018) afaceri de 5,1 miliarde de lei, cu 9% mai mari decât cele din primul semestru al lui 2017, arată calculele ZF făcute pe baza datelor publice. Ritmul de creştere s-a menţinut şi în a doua parte a lui 2018, conform surselor ZF, astfel că businessul lanţului de hipermarketuri se îndreaptă spre 11 mld. lei. În 2017 Kaufland a obţinut afaceri de 10,1 mld. lei, plus 4%.

laurenţiu.cotu@zf.ro