Radiografia pieţei de cafenele şi baruri. Circa 10.000 de localuri cu afaceri de 6,7 mld. lei. Vânzările de sucuri, băuturi şi cafele au crescut cu 30% în cinci ani

Autor: Cristina Roşca 11.02.2019
♦ Piaţa de baruri şi cafenele din România numără peste 10.000 de unităţi, cu vânzări anuale de 6,7 mld. lei ♦ Cel mai important segment este cel al barurilor, însă cel mai dinamic sector este pe departe cel al cafenelelor de specialitate ♦ Datele arată că piaţa este puternic fragmentată, cele mai multe fiind unităţi independente, nu parte a unui lanţ local sau internaţional.


Românii lasă anual 6,7 mld. lei în cafenele şi baruri, suma fiind în con­tinuă creştere în ultimii ani, arată datele ZF obţinute de la jucătorii din piaţă care citează compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Spre exemplu, în 2017 (cele mai recente date), valoarea totală a crescut cu circa 11% faţă de anul anterior. Faţă de 2012 avansul sare de 30%.

Avansul a fost susţinut de toate cele trei sectoare principale: baruri/ pub-uri, cafenele şi cafenele de specialitate. Acesta din urmă este un segment relativ nou, dar cu o creştere semnificativă în ultimii ani, mai ales în Bucureşti, dar şi în alte oraşe mari.

„Piaţa de cafenele din România are două direcţii de dezvoltare. Pe de-o parte, observăm apariţia unui număr tot mai mare de cafenele independente de specialitate. Pe de alta, se dezvoltă şi lanţurile de profil“, spunea acum mai bine de un an fostul executiv al Starbucks România şi Bulgaria. Bran­dul american este adus în Ro­mânia de compania poloneză Amrest în sistem de franciză şi este liderul pieţei de profil. Lanţul a ajuns la aproape 50 de unităţi şi a anunţat că va continua expansiunea.