Radiografia pieţei de cafenele şi baruri. Circa 10.000 de localuri cu afaceri de 6,7 mld. lei. Vânzările de sucuri, băuturi şi cafele au crescut cu 30% în cinci ani
Românii lasă anual 6,7 mld. lei în cafenele şi baruri, suma fiind în continuă creştere în ultimii ani, arată datele ZF obţinute de la jucătorii din piaţă care citează compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Spre exemplu, în 2017 (cele mai recente date), valoarea totală a crescut cu circa 11% faţă de anul anterior. Faţă de 2012 avansul sare de 30%.
Avansul a fost susţinut de toate cele trei sectoare principale: baruri/ pub-uri, cafenele şi cafenele de specialitate. Acesta din urmă este un segment relativ nou, dar cu o creştere semnificativă în ultimii ani, mai ales în Bucureşti, dar şi în alte oraşe mari.
„Piaţa de cafenele din România are două direcţii de dezvoltare. Pe de-o parte, observăm apariţia unui număr tot mai mare de cafenele independente de specialitate. Pe de alta, se dezvoltă şi lanţurile de profil“, spunea acum mai bine de un an fostul executiv al Starbucks România şi Bulgaria. Brandul american este adus în România de compania poloneză Amrest în sistem de franciză şi este liderul pieţei de profil. Lanţul a ajuns la aproape 50 de unităţi şi a anunţat că va continua expansiunea.