Radiografia pieţei cafenelelor şi barurilor: 10.000 de localuri au afaceri de 6,7 mld. lei

Autor: Cristina Roşca 11.02.2019

Românii lasă anual 6,7 mld. lei în cafenele şi baruri, suma fiind în continuă creştere în ultimii ani, arată datele ZF obţinute de la jucătorii din piaţă care citează compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Spre exemplu, în 2017 (cele mai recente date), valoarea totală a crescut cu circa 11% faţă de anul anterior. Faţă de 2012 avansul sare de 30%.

Avansul a fost susţinut de toate cele trei sectoare principale – baruri/pub-uri, cafenele şi cafenele de spe­cialitate. Acesta din urmă este un segment relativ nou, dar cu o creştere semnificativă în ultimii ani, mai ales în Bucureşti, dar şi în alte oraşe mari.

„Piaţa de cafenele din România are două direcţii de dezvoltare. Pe de-o parte, observăm apariţia unui număr tot mai mare de cafenele independente de specialitate. Pe de alta, se dezvoltă şi lanţurile de profil“, spunea acum mai bine de un an fostul executiv al Starbucks România şi Bulgaria. Brandul american este adus în România de compania poloneză Amrest în sistem de franciză şi este liderul pieţei de profil. Lanţul a ajuns la aproape 50 de unităţi şi a anunţat că va continua expansiunea.

Pe segmentul de cafenele există aproape 4.000 de unităţi, cărora li se adaugă cele peste 200 de cafenele de specialitate. Cele două segmente – cafenele şi cafenele de specialitate – sunt privite separat în raportul Euromonitor. În ceea ce priveşte barurile sunt aproape 6.000 de localuri, aproape toate fiind independente, mai exact de sine stătătoare, însă doar 13 sunt considerate ca fiind parte a unui lanţ de către Euromonitor.