Retailerii din comerţul american au pierdut 300 de miliarde de dolari în 2018 în urma reducerilor de preţuri

Autor: Tibi Oprea 12.02.2019

Comercianţii cu amănuntul din SUA au pierdut 300 de miliarde de dolari în 2018 în urma reducerilor de preţuri, echivalentul a aproximativ 12% din vânzări, potrivit unui raport al platformei Celect, citat de Market Watch.

Platforma de gestionare a inventarului bazată pe cloud Celect a chestionat, cu ajutorul Coresight Research, 200 de executivi majori din retail. Mai mult de jumătate dintre respondenţi (53%) au atribuit vânzările pierdute unor greşeli de inventar. Aceştia au spus că 60% din vânzări sunt realizate la preţ întreg.

Dintre retailerii care vând prin intermediul platformelor online, doar 6,3% au spus că au vândut 90% din stoc la preţ intreg, sub media de 15%.

“Asta sugerează că complexitatea operaţiunilor omnichannel* face gestionarea inventarului mai provocatoare, în contextul în care comercianţii care vând prin intermediul mai multor canale trebuie să ia în considerare mai multe variabile care pot afecta vânzările”, potrivit raportului Celect.

ETF-ul (combinaţie între investiţiile pe bursă şi investiţiile în fonduri mutuale, la nivel extern) Amplify Online Retail a câştigat 7,1% în ultimul an, ETF-ul SPDR S&P Retail a pierdut 1,3% în aceeaşi perioadă, iar indicele S&P 500, care conţine 500 de companii mari, majoritatea americane, a crescut în ultimele 12 luni cu 2%.

*Omnichannel este o strategie de cross al conţinutului între canalele de vânzare (locaţii fizice, platforme de vânzare online, aplicaţii mobile şi social media) pe care companiile o folosesc pentru a-şi îmbunătăţi experienţa.