Bani avem, mai e nevoie de cineva care să construiască: România a primit 517 mil.euro pentru jumătate din linia de metrou dintre Gara de Nord şi aeroport

Autor: Roxana Rosu 13.02.2019

Comisarul european Corina Creţu a aprobat miercuri, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru construcţia magistralei 6 de metrou (staţiile 1 Mai-Tokyo), cofinanţarea europeană fiind destinată unei secţiuni de 6 kilometri, din linia de peste 14 kilometri care va uni Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă Otopeni.

„Locuitorii din capitala României vor ajunge mult mai repede în zona de nord a Bucureştiului graţie unei investiţii de peste o jumătate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finanţat prin politica de coeziune va îmbunătăţi în mod concret viaţa de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureştiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autorităţile române să găsească soluţii pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Otopeni”, a declarat comisarul european pentru politica regională Corina Creţu referitor la proiect. 

Noua magistrala de metrou M6 va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străuleşti).

Totodată, proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo -, precum şi achiziţionarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secţiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.