După Dacia, şi Renault lansează o platformă de vânzări online de maşini

Autor: Bogdan Alecu 14.02.2019

Renault lansează astăzi o platformă de vânzări online, o soluţie care oferă clienţilor opţiunea de a gestiona online tot procesul de achiziţie a unei maşini. Renault Commercial Roumanie, parte a Group Renault România, compania care comercializează pe piaţa locală mărcile Dacia, Renault şi Nissan, a testat piaţa online încă de la finalul anului 2017, când a permis rezervarea online pentru un număr limitat de SUV-uri Duster, iar în toamna anului trecut deja mai multe modele Dacia din stoc puteau fi achiziţionate online.  

„In mod evident, noile tendinţe digitale influenţează şi domeniul auto, iar aşteptările clienţilor sunt în permanentă schimbare. Digitalizarea procesului de vânzare ne va permite să aflăm mai multe despre nevoile clienţilor şi vom putea dezvolta oferte personalizate, mizând pe o experienţă de achiziţie intuitivă şi rapidă", declară Daniel Filip, Director Marketing Renault Commercial Roumanie.

Clienţii pot consulta ofertele disponibile pe site cu ajutorul mai multor filtre de selecţie (model, preţ, culoare, tip combustibil, transmisie, capacitate cilindrică), astfel încât să poată face alegerea cea mai potrivită cu nevoile lor. Apoi îşi pot rezerva autoturismul disponibil în platformă, achitând o taxă de 500 de Euro (TVA inclus). Plata se efectuează cu ajutorul unui card bancar de credit sau debit, prin intermediul unui procesator securizat de plăţi. Taxa de rezervare se transformă în avans la momentul confirmării comenzii. Din momentul rezervării, clienţii au la dispoziţie o perioadă de 15 zile pentru a finaliza achiziţia în showroom-ul ales.

Efectiv, în România maşinile nu se pot vinde exclusiv online, dar se pot rezerva. Legea comerţului online permite returnarea unui bun cumpărat în termen de 14 zile, motiv pentru care dealerii auto au decis să nu comercializeze online automobile până când legea nu va fi modificată.