Mediul online conduce piaţa de home&deco: Peste 66% dintre români comandă mobilier de pe telefonul mobil şi 48% se inspiră din pozele postate pe Instagram sau Facebook

Autor: Alexandra Cepăreanu 14.02.2019

Peste 66% dintre români preferă să comande mobilier şi decoraţiuni pentru casă de pe telefonul mobil, iar 48% îşi găsesc inspiraţia de amenajare a casei pe reţelele de socializare precum Facebook, Instagram, Pinteres sau Youtube, arată un studiu realizat de Acaju, companie care comercializează mobilă. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.300 de persoane.

„Dacă mediul online este o sursă mai la îndemână pentru români în ceea ce priveşte ideile de amenajare, achiziţiile de mobilier se finalizează în magazinele online doar pentru 32,6% dintre români. 42,8% aleg în continuare magazinele fizice de mobilier, în timp ce 38,5% preferă un mix între magazinele fizice de specialitate şi mobilierul la comandă”, potrivit reprezentanţilor.

De asemenea, termenul de livrare al magazinelor online de mobilier influenţează decizia de cumpărare a românilor, astfel că 50% dintre români preferă magazinele online care livrează în termen de patru sau cinci zile lucrătoare, în timp ce 14,4% comandă dacă termenul de livrare este mai mare de două săptămâni.

„Cea mai des schimbată piesă de mobilier din casele românilor este canapeaua - 41,5%, urmată de pat - 19,4%, scaune de bucătărie - 16,2% şi scaunul de birou -11,2%.”

Studiul arată că un configurator virtual integrat în magazinele de mobilier ar influenţa decizia de achiziţionare a peste 78% dintre români.

„Respondenţii susţin că de cele mai multe ori le este dificil să îşi imagineze cum ar arăta o piesă de mobilier în casa lor sau dacă aceasta s-ar potrivi în spaţiul pe care îl au la dispoziţie, iar un configurator virtual care să le permită vizualizarea înainte de achiziţia propriu-zisă ar fi foarte utilă.”

Compania Acaju şi-a început activitatea în 2004, fiind un magazin online care comercializează mobilier şi piese de decoraţiuni. În prezent, Acaju are în portofoliu peste 10.000 de produse.