Vând în afara graniţelor ţării şi au succes: comercianţii români deschizători de drumuri

Ziarul Financiar 22.02.2019

Comerţul online transfrontalier devine singura alegere logică de business a companiilor care vor să profite de creşterea exponenţială a pieţei de comerţ online şi care vor să aducă produsele lor în faţa unui număr cât mai mare de clienţi, prin cea mai eficientă metodă din piaţă.

Pentru cei care caută succesul în business dincolo de graniţele ţării, PayU a creat PayU HUB, o soluţie eficientă prin intermediul căreia comercianţii au acces la 2,3 miliarde de potenţiali consumatori din 17 pieţe şi peste 300 de metode de plată. În plus, soluţia oferă garanţia unei rate de conversie mai mari pentru magazinele online şi asigură procesarea plăţilor prin birourile locale, lucru favorabil atât pentru clienţi, cât şi pentru comercianţi.

Valoarea totală a pieţei de comerţ online din România a ajuns la 2,8 mld. euro în 2017 şi a crescut până la 3,5 mld euro în 2018, potrivit datelor PayU. Mai mult, plăţile online au ajuns la o pondere de 16% din totalul de plăţi în 2018, cu circa 14.000 de magazine online active în piaţă.

Apetitul consumatorilor din România confirmă interesul ridicat pentru cumpărăturile online înregistrat în pieţele emergente. Acestea din urmă reprezintă o oportunitate pentru extinderea business-ului, tocmai pentru că sunt economii care cunosc printre cele mai mari creşteri la nivel mondial.  

Comercianţii din portofoliul PayU care şi-au extins deja afacerea în afara graniţelor au înregistrat vânzări suplimentare care au contribuit chiar şi cu 50% la cifra lor de afaceri.

Spre exemplu, Boutique Mall, unul dintre cei mai mari retaileri online româneşti de modă, a ales anul 2018 pentru a începe extinderea în afara graniţelor. Într-un singur an, volumul tranzacţiilor online este mai mult decât dublu faţă de 2017, pe fondul vânzărilor în pieţele din Ungaria, Bulgaria şi Grecia.

Astfel, după aproape un an, vânzările transfrontaliere reprezintă aproape un sfert din vânzările totale ale retailerului.

“Comercianţii români din portofoliul PayU sunt o confirmare a faptului că extinderea business-ului în afara graniţelor ţării nu este doar uşor de realizat, dar mai ales că este un succes în ceea ce priveşte creşterea de business. Încurajăm toate magazinele online româneşti să urmeze acest trend global şi suntem alături de ei în acest proces, ajutându-i să ajungă la 2,3 miliarde de potenţiali consumatori prin intermediul PayU HUB” Marius Costin, Country Manager PayU România.

Cazul Boutique Mall nu este doar o excepţie, ci dovada unui model de succes şi a unei decizii de business calculate.

Brandul românesc de modă Nissa este o altă companie care a avut curajul să îşi extindă afacerea în afara graniţelor, începând să vândă în piaţa poloneză încă din 2017. Acum, vânzările Nissa peste graniţe reprezintă 3% din volumul total al vânzărilor brandului.

Nu doar brandurile de modă au succes în comerţul online transfrontalier. Şi retailerul online home & deco Vivre se numără printre comercianţii care au profitat de această oportunitate.

Vânzările online transfrontaliere Vivre din Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Slovacia, Slovenia, Cehia şi Grecia reprezintă în prezent 52% din volumul total de afaceri Vivre. Datorită creşterii vânzărilor online şi expansiunii în alte ţări, rezultatele înregistrate în 2018 pe partea de vânzări online transfrontaliere s-au triplat, comparativ cu anul 2017, confirmând astfel importanţa deosebită a comerţului online transfrontalier.

Articol cu conţinut publicitar