Analiză. Topul celor mai vândute branduri de brânzeturi: trei multinaţionale îşi împart cea mai mare felie dintr-o piaţă de 2,5 miliarde de lei anual

Autor: Mădălina Dediu Panaete 26.02.2019

Brânzeturile reprezintă, din punctul de vedere al valorii, cel mai important segment din piaţa lactatelor, o industrie unde vânzările trec anual de 5 miliarde de lei.

Hochland, brand deţinut de compania germană cu acelaşi nume, a fost anul trecut cel mai vândut brand din ca­tegoria brânzeturilor, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, care ia în calcul vânzările în valoare din retail. Astfel, Hochland se menţine liderul pie­ţei de brânzeturi pe o piaţă unde vânzările au fost de peste 2,5 mi­liarde de lei anul trecut.  „Într-un con­text de piaţă com­petitiv, am reuşit să creştem mai mult decât prin­cipalii competitori şi să ne consolidăm po­ziţia de lider în brân­zeturi“, spunea recent Erik Hageleit, director general al Hochland România. Conform datelor companiei, Hochland a avut o cotă de piaţă de peste 22% anul trecut. Compania deţine două fabrici în România, una la Sighişoara, unde produce brânză topită, şi una la Sovata, unde produce şi caşcaval.

Pe locul doi s-a situat anul trecut brandul Delaco, brand deţinut de grupul francez Savencia prin inter­mediul companiei Delaco Distribution. Compania nu deţine o unitate de producţie în România.