Românii renunţă la mici şi shaorma pentru aripioare şi tacos. Vânzările Sphera, francizorul KFC, Taco Bell şi Pizza Hut în România, au crescut cu 24,6% în 2018

Autori: Alina Botezatu , Mediafax 26.02.2019

Sphera Franchise Group (Sphera) raportează vânzări consolidate, pentru afacerile din România, Republica Moldova şi Italia, de 771 de milioane de lei pentru anul trecut, o creştere de 24,6% faţă de vânzările pro-forma de anul anterior, potrivit unui anunţ făcut marţi.

Principalii factori ai creşterii au fost vânzărilor mai mari din restaurantele KFC, cu 21,5% de la un an la altul, care au contribuit cu 16,8 puncte procentuale (p.p.) la rata de creştere a vânzărilor pro forma, respectiv avansul de 9,5% al vânzărilor din restaurantele Pizza Hut comparativ cu anul anterior, care au contribuit cu 1,7 p.p. la rata de creştere a vânzărilor pro forma, precum şi KFC Italia, cu o contribuţie de 4,2 p.p la creşterea vânzărilor.

Profitul operaţional în restaurante s-a majorat cu 4,5% faţă de anul precedent, atingând 103,2 milioane de lei, EBITDA normalizată a crescut cu 4,5%, până la 72,4 milioane lei, iar profitul net a sporit cu 4,5%, până la 34 milioane lei.

„Anul trecut am deschis 25 de restaurante noi, dintre care 16 sunt unităţi KFC în România şi Italia. În Italia, am deschis 8 noi locaţii, pornind de la două restaurante la sfârşitul anului 2017, în timp ce Taco Bell a ajuns la un număr mai mult decât dublu, cu 3 unităţi deschise în timpul anului şi ajungând la un total de 5, inclusiv primul restaurant din afara Bucureştiului, deschis la Cluj”, a declarat Mark Hilton, CEO al Sphera Franchise Group.

În plus, în România, vânzările din aceleaşi restaurante KFC („like-for-like”) au crescut cu 11%, de la un an la altul, 2018 fiind al cincilea an consecutiv cu o creştere de două cifre, generată de performanţele serviciilor Drive-Thru, precum şi de performanţa îmbunătăţită a restaurantelor din provincie.

În trimestrul al patrulea al anului trecut, vânzările consolidate au crescut cu 27,8% comparativ cu acelaşi trimestru al anului anterior. Această uşoară accelerare în creşterea vânzărilor faţă de majorarea de 26,6% de la an la an înregistrată în trimestrul al treilea din 2018 s-a datorat în principal contribuţiei sporite din partea KFC Italia şi a operaţiunilor Taco Bell, precum şi a creşterii mai mari a vânzărilor KFC România.

În trimestrul al patrulea din 2018, profitul operaţional din restaurante a crescut cu 18,7% de la un an la altul, atingând 28,6 milioane de lei, EBITDA normalizată a crescut cu 63,5%, pănă la 19 milioane lei, iar profitul net a atins nivelul de 1,6 milioane lei, comparativ cu o pierdere de 9,4 milioane lei în trimestru al patrulea al anului trecut.